Rabu, Mei 16, 2012

its just started!

Posted by ct hajar at 8:16 PTG
Reactions: 
Assalamualaikum..
semuanya baru bermula tapi xla baru sahaja..
diam xdiam sudah hampir 2 minggu aku masuk ke alam pekerjaan.
lbh kurang 2 minggu jugak aku berada disisi suami..
setia bersamanya dan insyaallah hingga ke akhir hayat jika diizinkan olehNya.. amin...
syukur alhamdulillah...
skrg ni bila dh kerja, barulah tau macam mana alam pekerjaan sbnarnya.
lagi pulak kita org bawah yg kena sentiasa patuh kepada arahan pihak atasan..
so far alhamdulillah, xde problem bg aku.. 
kerana semuanya baru bermula...
kerja pun belum 100% bertukar tangan.
tp taula serba sedikit bidang tugas yg perlu aku laksanakan..
niat aku cuma satu, bekerja utk rezeki yg halal & dapat membalas jasa mak bapak aku membesarkan aku..
dh kerja ni jugak, masa untuk suami semakin kurang..
lagi pulak waktu kerja kitorg xsama.
dia kerja shift, aku kerja waktu biasa 8pg-5.30 ptg.
sekarang msh duduk dengan mertua. kalau dh duduk sendiri nanti, xtaula aku...
ada ke masa nk basuh baju, masak utk suami?..
hurmm.. kena pandai bahagikan masa.
bila dh kerja ni jugak, barulah rasa macam mana mengadap jem pergi-balik..huhu...
td aku sampai kilang lewat 15 minit.. gara2 jem sebab hujan..
sebelum ni plg lewat aku sampai 7.55pg.
nasib baikla boss xtanya. just tgk je..
aku tesenyum sumbing jela...
member2 kat kilang semuanya ok.
boss pon ok.. belom byk kerenah lg.. kekekeh...
nanti dh lame2 aku rasa, byk kot kerja utk aku..huhu...
tadah jela hajar....
cuba utk bertahan ok!..
this is your 1st working experience...
sambung next time la ea..
oh ya, master aku belom abis lagi..
huwarrggghhh!!....bila nk abes???

~wassalam~

0 comments:

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates