Rabu, Ogos 11, 2010

~:: Dari Hati ::~

Posted by ct hajar at 1:05 PTG
hati ini pernah sakit,
hati ini pernah gembira,
hati ini pernah bahagia,
hati ini pernah luka,
luka yang akan sembuh..
walaupun sembuh parutnya tetap ada..
kalau tersalah sentuh lukanya akan berdarah kembali..

hati ini selalu merintih,
mengharapkan kasih seseorang,
mengharapkan sayang dari seseorang,
mengharapkan cinta dari seseorang,
mengharapkan perhatian dari seseorang,
masihkah ada kasih, sayang, cinta dan perhatian?..

hidup tak selalu indah,
hari ini gembira,
belum tentu esok bahagia,
hari ini terluka,
esok belum tentu bersedih,
semuanya ketentuan Ilahi..
tak semua yang kita rancang akan menjadi nyata.

pada ALLAH aku mengadu,
pada Ilahi aku merintih,
pada tuhan aku memohon pertolongan..
mengharapkan ada bahagia di hujung perjalanan,
semoga ada gembira di hari mendatang..

ya ALLAH,
hanya Kau yang memahami hati ini,
hanya Kau yang mengerti permintaan hati ini,
hanya Kau yang mengetahui hati ini,

andainya,
itu yang tersurat,
itu yang ditakdirkan untukku,
juga baik untuk ku dan orang sekelilingku,
berilah aku kekuatan ya ALLAH,

bimbinglah aku ya ALLAH,
pimpinlah aku ya ALLAH,
supaya aku tidak tersesat dan berada jauh dari jalanMu,
dan semoga hati ini terus tenang dengan bimbingan dan pimpinanMu...

terima kasih ya ALLAH,
kerana mendengar rintihan hati ini,
luahan hati ini,
dan tidak meniggalkan umatMu keseorangan..

0 comments:

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates