Khamis, Jun 16, 2011

New Life, New Hope, New Episode....

Posted by ct hajar at 9:52 PG
Assalamualaikum.... hehe..hari ni saya jadi baik sikit. alhamdulillah...kita kena jadi lebih baik dr hari semalam. kan?.... so, title arini: New Life, New Hope, New Episode.... hehe...mcm gempaq je kan... mesti korg igt aku nk tukar tittle kpd puan @ berpindah @ pape la... semuanya salah!.. haha..

sebenarnye, jadual hidup aku dh berubah... hehe... sekrg ni aku jadi cikgu tuisyen. kat pusat tuisyen & home tuition. pusat tuition tu aku ajar math skolah rendah. okla.. cuma bdk darjah 6 dia nakal sket. kena tunjuk belang sket br dia takut. yg home tuition tu aku baru start mlm semalam. aku ajar kimia & add math. kimia ni aku kena byk stdy sket. byk dh lupa. lgpn time SPM dulu ckup2 mkn je.... add math, boley la.. coz aku suka subjek tu & senang bg aku. budak yg aku ajar tu slow sikit. so aku kena ikut rentak dia... letih gakla kena ulang byk2 kali... xpela, asalkn dia faham, kita rasa puas hati...pas2 mak budak tu ade gak ckp anak kawan dia nk home tuition add math gak..aku rase boleh kot. so, utk seminggu jadual mlm aku dh penuh dgn tuition. hehe....1 @ 2 ari je aku available. aku wat benda ni sebab ganti kawan aku sebab dia dh kawen (yg kat dungun aritu tu....) dlm mase sama gak aku nk pendptn sampingan utk aku saving. hehe.... itula my new life...

ok, new hope plak...ari tu jumpe supervisor aku. apa lg...pasal masterla!... ade la aku tunjuk ape yg aku dh buat. actually aku email dia last khamis xsalah aku. pas2 jumaat dia reply suruh jumpa dia isnin. ade la bincang sikit2 pasal lab... then dia kate tambah lg 1 parameter (without shaking). so aku dh design dh... so skrg ni lab aku tinggal optimisekan medium dia: 1 with shaking, 1 lagi without shaking. so dia kata, thats enough for master..kalau korg xpaham ape aku cite xpela, janji aku paham. hehe lega aku rasa... akhirnya.......

so, itula New Episode dlm hidup aku... syukur alhamdulillah utk rezeki yg ALLAH berikan... so aim aku utk 2 bulan ni nak siapkan lab work!....dlm masa yg sama gak, mengajar tuition. :)

0 comments:

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates