Sabtu, Julai 14, 2012

as time goes by....

Posted by ct hajar at 4:28 PTG
assalamualaikum...
minggu depan dh nak masuk ramadhan dh, korg cmne? dh prepare??.. sekejap je dh nk raya lg. rse mcm baru semalam puasa utk thn lepas. srkg ni masa berlalu semakin pantas...
mungkin antara kita ada yg sedar and ada yang tidak... ni pendapat aku la... kita skrg dh berada di hujung zaman. bak kata mudahnya dunia dh nak kiamat. bila cerita pasal ni, aku jadi takut. tp ini adalah realiti yg hakiki.. kiamat tetap akan berlaku. cuma kita xtahu bila akan berlaku, cepat atau lambat... skrg ni dh macam2 berlaku, bencana alam semakin banyak & kerap berlaku. jenayah pn makin menjadi2... kes bunuh dh byk berlaku..
hari tu, husband aku ada bgtahu, dia ada pergi dgr ceramah dr sorg ustaz ni.. pesanan dia, kalau kita dapat puasa thn ni, hari 1st tu sujud syukur byk2... kita xtahu bila berlaku kiamat. mungkin kita semua dh tahu, kiamat akan berlaku pada hari jumaat. dlm xsedar, thn ni kita puasa jatuh hari sabtu tapi hari jatuhnye puase ptg jumaat. jumaat adalah penghulu segala hari. aku tulis ni sekadar peringatan buat kita semua. supaya kita sedar dunia ni dh xlama hayatnya. percaya pada hari kiamat adalah salah satu dari rukun iman.

okla, tu pasal dunia kita skrg ni.. ni pasal dunia aku pulak...
hurmm... betul la org kata, keje sebagai engineer ni xde life. cam aku skrg ni... hidup aku skrg ni cume kilang & suami aku.. kawan2 dulu dh xde dh, dh jauh. msg2 ada kehidupan sndr... memang stress keje engineer ni. hari2 aku rase bagai nk gila... tp alhamdulillah, lom gila lg. hehe... gila melayan 2 org HOD. yg sorg HOD aku pnye Assistant Manager tu ok gakla.. dia tolong gak kite wat keje.. yg sorg tu asyik request je nk apa... last week dia suruh aku key in production record utk 2 bulan. benda tu bukan sikit. dlm sebulan beribu2 lot produk kita hasilkan. dia bg around 10 am, nk dlm 4 pm. 3.30 pm dia suruh email. xke gila namanya tu?? itulah lumrah tmpt aku keje. semua nk cepat. lg 1, lom setel 1 benda dh dpt keje yg ke2. cmno tu?.. skrg ni ade byk problem kat department aku. satu, satu!!... aish!!....

ari khamis hari tu chemcl engineer ktorg cuti. so aku jd chemcl & process eng la time tu.. boss aku plak request nk chemcl. so aku kena la kuarkan MR utk request bpe byk chemcl nk kuarkn.. mula2 dia mntk tin dlm 120kg. aku dh withdraw dh 120kg, tup2 dia kata xckup. dia suruh ckupkan 200kg.. dh nk kena bukak MR utk withdraw the rest tu... tu xpe lg. pernah satu mse tu, member aku yg chemcl tu cuti. so aku la yg jd mangsa.. tgh aku  wat keje yg AM aku bg, dia dtg bg keje dia.. tgh aku wat keje manager aku tu, AM aku plak tnye progress keje yg dia bagi.. jd gila aku... lg satu, time chemcl operator xdtg. entah angin ape ntah dorg xnk keje.. tension aku kena wat titration yg aku xpenah buat. huhu... aku xtau nk mula dr mana... nsb baik dorg dtg dlm kul11 pg. kalau x, mati aku!!... inilah situasi sebenar. bila dh keje, baru tau environment keje cmne...

~wasalam~

0 comments:

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates