Isnin, Ogos 15, 2011

Kenangan Lalu....

Posted by ct hajar at 1:15 PTG
assalamualaikum....
hari ni 15 ramadhan 1432H, bersamaan 15 Ogos 2011.
sekejap dh stgh bulan berpuasa. 
alhamdulillah....
5 hari yg lepas, semua tahu..
my birthday.
hehe..alhamdulillah, masih diberikan nafas utk terus hidup di bumi allah..
semoga segala oksigen yg diberikan dapat digunakan utk berbakti kepada Allah & terus diberikan kesihatan yg berterusan serta keimanan yg berkekalan kpd ALLAH swt. 
amin....

sebenarnya, bukan ni yg aku nk cerita.
ni pasal kenangan lalu...hehe...
hari tu balik ke kampung, drive sorg2..
tetiba fikiran ni melayang,
terkenangkan kisah lalu...
kisah yg berlaku pada bulan ramadhan pada tahun 2008..
bermakna, sudah 3 tahun berlaku..
masa tu, aku final year dlm pengajian ijazah sarjana muda...
pada masa tu, aku nk pulang ke kampung berpuasa & berbuka bersama keluarga..
dtg seorg sahabat, yg kebetulan ingin pulang ke Batu Pahat atas urusannya,
mempelawa aku utk pulang bersamanya..
pada mulanya, aku menolak ajakan dia kerana aku rasa tidak begitu manis memandangkan dia pon seorg lelaki..
pada mulanya, aku anggap semua tu x serius.
tapi, ianya serius bagi dia.
atas pujukan & desakan dari kawan2, aku pun terima ajakan dia.
habis kelas pada hari jumaat tersebut, dia sms aku mengatakan dia akan gerak selepas solat jumaat.
habis solat jumaat, dia ambil aku di kolej..
so, ktorg pun gerak menuju ke selatan tanah air...
itulah kali pertama aku duduk sekereta bersama lelaki yang aku admire selama hampir 2 jam.
xbanyak yg dibualkan.. lbh byk melayan perasaan masing2...
sekarang ni, setelah hampir 3 tahun berlalu..
semua tu cuma tinggal kenangan..
sekarang masing-masing ada kehidupan masing-masing...
semoga dia bahagia dgn kehidupan yg dia bina...
& aku pun bahagia dgn kehidupan aku jugak...
alhamdulillah....

4 comments:

aminatulmimi ismail on Isnin, Ogos 15, 2011 2:22:00 PTG berkata...

ehem ehem

ct hajar on Isnin, Ogos 15, 2011 2:35:00 PTG berkata...

mimi..senyap2 suda..haha..benda dh berlalu pon..

B on Isnin, Ogos 15, 2011 10:41:00 PTG berkata...

pttlah mimi ehem2..haha

ct hajar on Selasa, Ogos 16, 2011 10:57:00 PG berkata...

kakakah...senyap la ko raha!.. haha..marah..;)

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates