Rabu, Januari 11, 2012

interview kahwin...

Posted by ct hajar at 10:52 PG
Assalamualaikum..
entry for this time, aku nk citer pasal interview kahwin..
bukan interview keje ea..
bile la plak nk interview keje erk?..
hurmm....ok, proceed pd citer asal..
keputusannya, alhamdulillah... LULUS!!...
masa nk pegi pejabat agama tu, perasaan ok je..xla gementar sangat..
steady je...
sampai je, terus g kaunter tnye dia kalau nk interview kawen trus masuk ke??
dia ckp, nnt la dlu.. bg borang dulu.. 
kekekeh... gelojoh giler kan aku?..
then bg borang semua xlama lepas tu dia panggil aku masuk...
masuk2 tepi pintu tu ade meja & adela interviewer aku..
tengok nama : Kamdi..
hurmm... sah!.. dia kadhi kg aku..
dia bg borang & after isi aku bg kat dia..
tgk je borang, dia pandang2 aku atas bawah..
"adik doktor ea?.."
aku dgn sengih sumbingnye, ckp "a'ah.."
bapak aku kn imam, sah2 dia kenal..huhu
pas2 dia tnye bpk aku xdtg ke?..
bapak aku memang nk datang, nk ambik khutbah katanya...
pas2 trus proceed 
soklan 1st: mengucap...
pastu, byk gak soklan sub2 dia.. antara yg aku igt: kenapa kite sembah ALLAH..
soklan 2nd: al fatihah..
soklan sub dia: kenapa kita aminkan bacaan imam?..
soklan 3rd: doa qunut..
lepas tu dia tanya makna ayat 1st doa qunut tu..
mampos aku xtau!.. huhu...
soklan 4th: bab2 toharah..
bab tohara ni pasal suci menyucikan..cth: kenis2 najis, cara menyucikan...
soklan 5th: munakahat
yg ni bab nikah kahwin...

aku rasa mcm ade lg 1 soklan.. xigtla plak bab ape..
byk jugakla soklan2 sub dia.. & ade gak aku xtau..
aku ckp je xtau mana yg memang aku xtau..huhu....
then dh soklan last tu, bpk aku plak dtg...
lepas tu dia suruh bapak aku nikahkn aku..
memang mase interview tu ade gak dia ckp suruh abah nikahkan..
pastu bapak aku pn setuju..
kekekeh... kena perangkap bapak aku..
memang aku tau bapak aku xnk nikahkn anak2 dia..
tp xsangka plak dia setuju gak...
salah satu impian aku gak nk bapak aku nikahkan..
syukur alhamdulillah... termakbul gak hajat tu...
so utk kawen ni dh almost 80% done...
pasal borang2 nikah dh settle....
bridal je ni x update kt aku lg ape citer...
bridal belah laki pn dh setel..
utk belah aku tggl nk cari hiasan bilik tidur jela...
hope semua bejalan lancar.. amin...
kla, sampai sini je arini..
~wassalam~

0 comments:

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates