Memaparkan catatan dengan label you and me. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label you and me. Papar semua catatan

Sabtu, Jun 22, 2013

welcome motherhood..

Posted by ct hajar at 6:57 PTG 0 comments
assalamualaikum...
dh berbulan2 xupdate blog ni. bersarang, bersemut, bekulat.. semuala yg ber..ber....hehe

alhamdulillah, 11 apr 2013 aku selamat melahirkan seorang putera ke dunia ini.
menambah khalifah ALLAH dan umat nabi Muhammad saw di muka bumi ini.
pengalaman bersalin xdela begitu seronok dan xla ngeri mana.. alhamdulillah semuanya selamat walaupun ada beberapa masalah pd baby.
1st time bersalin, xtau cmne nk meneran. xpayahla nk cerita terlalu detail. kalau boleh aku xnk igt semua detik tu. cukupla aku rasa sekali tu je... huhu... pendek kata baby aku hampir lemas & dimasukkan ke NICU, HSA JB. aku bersalin normal. masa lahir baby xmenangis & suhu bdn dia cecah 40 degree. so doctor terpaksa tidurkn dia & intubate. ini utk elakkan kekurangan oksigen ke otak. lepas lahir dia aktif sgt... lepas doctor cuba nangiskn dia. sbb tu doctor tidurkn dia utk dia berehat. xbg byk gerak spy oksigen lebih ke otak. masa tidurkn dia 2x dia doserang sawan. Doctor sahkan anak kami HIE stage 2 (xigt ape fullnye.. yg aku igt hypoxia). effectnya budak akan lembap. doctor kena monitor perkembangan dia cmne smpai umurnya 18 bulan. Allahuakhbar!!... begitu besar dugaan ALLAH buat kami pd masa tu. dlm fikirn aku anak aku antara hidup & mati je... bila teringat, aku akan menangis. emosi sgt xstabil masa tu. bygkn after lahirkn dia aku xsemmpat sentuh, cium dia apatah lagi bagi dia susu & peluk dia. aku sgt menunggu detik2 utk aku peluk cium & susukan dia. 4 hari dia di NICU, lepas tu dia turun ke wad bawah utk feeding teraphy. seminggu lebih jugak dia kat situ. lbh kurg 13 hari dia duduk kat wad after deliver. setiap hari kami suami isteri melawat dia. awal2 bila tgk dia tidur langsung xbuka mata & bergerak, luluh rasa hati. laju je air mata mengalir... begitula perassan seorang ibu. ALLAHUAKHBAR!... besar sungguh nikmatMU.
lepas dia discharge dr hospital, lega rasa. Alhamdulillah... sekarang ni makin aktif.

ni la putera hati kami: MUHAMMAD MUQRI HARRAZ, 6.25am 11 Apr 13, 2.65kg.
ummie & abhie loves u sayang!!...

Sabtu, Januari 19, 2013

Its Our Vacation

Posted by ct hajar at 6:26 PTG 0 comments
assalamualaikum...
hari tu ade cite pasal bday hubby kan??..
hurm... at last, aku xwat ape pon utk dia.
tp memang ade plan cam nk belanja dia pegi becuti..
so last week, ambik cuti stat kamis ~ ahad... hihi...
ari kamis tu pegi setelkn tesis aku yg kena gantung lg tu.. uhuks!..
jumaat tu  ktorg pegila becuti.. 1 mlm jerk.. xmampu nk lame2.
nk tau ktorg g mane??...
pegi PORT DICKSON jerk...
g dekat2 je, mls g jauh2 dgn perut buncit ni.. hihi....
meh lyn pict ni... (byk pict aku sbb hubby je yg ambik gmbr) haha...

pict kat hotel. after breakfast....

after breakfast gak.. gemuk x?.. hehe
at Muzium Tentera Darat PD,


singgah sini before going back. permintaan hubby...

cam Tuanku Abd Rahman x? haha

amek pict kt jet!...
 kat PD ktorg stay kat Coral Admiral Cove.
best gakla biliknye. tp xde jacuzi. hehe...
pict xde plak.. dlm hanphone...hehe
lepas la jugak aku pnye release..
2 minggu before tu memang duk pulun keje. tension dgn mslh2 yg ade...
sbb tu jugak mntk cuti pjg. alhamdulillah, relax sikit walaupun terfikir gak kerja2 yg ditinggalkn..
before balik tu pegi muzium tentera darat..
ikutkn mls nk g. tp bile org sblh dh nk merajuk, singgah jela.......
lbh kurg 11++ am ktorg check out & balik kg..
ptg tu ade wedding kt kg. memeber sekolah dlu..
sampai2 umah kul2 ptg.. sempat gak mkn dlu (lapar pnye pasal)
last2 g weding dlm kul3. haha...
pengantin dh sanding, org pn xde..
xpela, janji aku g wedding dia..

oh ya, arini 19/1/13...
bermakna genap 11 bulan perkahwinan ktorg..
next month our 1st annivesary...
ape nk bg kt hubby yerk?...
hurmm.... nnt la kite pk yerk..
okla, kite sambung next entry nanti..
~wassalam~

Selasa, Jun 05, 2012

rasa itu datang lagi..

Posted by ct hajar at 9:00 PTG 0 comments
assalamualaikum..
arini 5/6 dh... pantasnya masa berlalu...huhu
bermakna dh hampir 4 bulan aku mendirikn rumahtangga. chewah!!.. skema giler ayat.
hurmm.... malam ni saja isi mase lapang dgn online. dh lame xonline.. makin pening plak aku tgk internet ni.. semua nk dialih bahase ke english. langsung aku xpaham ayat tu..huhu... 
sambil2 online, tgkla fesbuk2 member yg sudah sebulan lebih aku tgglkn. tgk pict anak2 diorg.. comelnye!!..
tu la salah satu hobi aku bile on fb. tgk anak2 member, baby2.. cute sgt tgk diorg comel2.. dan mcm biasala, rasa nk baby. huhu..... tetbe rasa sedih. bile nk ada baby?? huhu.... abg xde plak kt sblh ni utk aku lepaskn perasaan.. so, blog nila 2nd choice aku. selalunya bila sedih abgla tmpt aku luahkn rasa. bile aku nangis je, dia mesti tanya kenapa? huhu... miss u!.. baru rase skrg ni cmne rasanya bila dh kawen. skrg ni bile xjumpe sehari memang rindu. eh, aku nk cite pasal baby ke pasal hubby?? wakaka.. layankan jela....

hurmm...ni nk cite ni.. aritu, hubby aku keje pg-mlm. biasa pg2 5.40pg dia dh bgn utk besiap. masuk shift kul7. so kena gerak b4 7 la kan? aku plak masuk kul8, balik 5.30 ptg. dia abes keje shift pg kul2, then masuk shift mlm kul9. so sempatla aku jumpe dia b4 dia g keje... selalunya shift mlm dia akn 3 mlm berturut. so hari tu keje aku byk plak.. xsempat nk siapkn by 5.30pm. so dgn kelam kabutnye kejar mase utk aku blk at least kul 7 ptg. sbb pg tu before g keje aku xjumpe dia. sbb dia balik kul7 pg, sampai dlm 7.20. aku plak by 7.15 dh kena gerak coz masuk kul8. terasala rindu gak pg tu bile mengenangkn mlm seterusnya pn tido sorg jugak.. so sempatla aku abeskn keje & balik kul7 ptg. sekali sampai rumah, abg dh ready kt meja mkn nk mkn. setia dia menunggu aku balik sbb nk mkn sama. terharu aku!... then dia ckp mlm tu dia xkeje sbb xbpe sihat..huhu.... kalaulah aku tau, aku balik 8.30 mlm. dpt gak ot rm8/jam. huhu.... sia2 je aku stay sampai kul7, gj same gak dia byr. hwa3.....

itulah ceritanya. bila dh kawen ni, kena fikir pasal org lain plak.. dulu pk diri sendr jerk!...pasal baby tu, apakan daya. kita hanya mampu berusaha je. selebihnya ALLAH yg menentukan.huhu.. seriously i'm really want a baby. tp org kata jgn terlalu berharap nanti xdapat. tp kdg bile tgk baby, rasa nk tu dtg dgn sendirinya... aku jugak xmenolak kalau ada rezeki. redha jela.. bak kata abg, ALLAH tahu segalanya. Dia ada perancangan yg lebih baik utk kita. ya ALLAH ya tuhanku, kau murahkanlah rezeki kami suami isteri. amin.....

~wassalam~

Selasa, April 17, 2012

2 months already...

Posted by ct hajar at 9:15 PTG 0 comments
alhamdulillah.... hari esok 18 april 2012 genap dua bulan dia terima nikahnya.... =) Bermakna, 2 bulan jugakla aku sah menjadi isteri org. alhamdulillah... ucapan syukur je yg terlintas di bibir ni... harap hubungan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat...


sayang....
terima kasih utk dua bulan ini..
semoga kasih sayang kita semakin utuh dan dapat membimbingku ke jalan Ilahi...
I love u, sayang!!!....

^.^

Rabu, April 11, 2012

our honeymoons!!

Posted by ct hajar at 2:04 PTG 0 comments
Assalamualaikum..
hehe... arini aku buat 2 post sekali gus.. haha
ok, ni pasal honeymoon ktorg.
tgk tajuk pon ade 'S' kan..
so, ni pasal honeymoon ktorg one kat Langkawi, and lg 1 kat Cameron Highland...
baru bape bulan kawen dh 2x honeymoon kan?..haha
actually yg CH tu, sbb hubby dtg sini.
so xtau nk g mane, ktorg pon pegila CH...
ok kite cite satu2..

ktorg g Langkawi dari 28 feb sampai 4 mac..
6 hari 5 malam ktorg kt sane..
lame giler kowt!!...
ktorg g by flight.. coz malas nk drive..
ktorg gerak 27hb dari JB then menginap 1 malam kt bangi..
then esoknye gerak ke LCCT.
ktorg letak kereta kt tepi jln tu je.. skali balik, dptla 1 saman parking. hwa3...
ktorg pnye flight dlm pukul 2.15 ptg. lbh kurg sejam ktorg sampaila kt Langkawi tu...
kat sana, ktorg sewa kereta (Hond Jazz) dptla dlm rm80/day..
murahla jugak kan?..ni kire harga member2 la..hehe...
kat sane, cuaca kurang sikitla..
byk hujan.. mlm je hujan..
ktorg stay kat BELLA VISTA hotel. inc breakfast. okla kan...
hotel tmpt ktorg stay..

hotel interior..

bykla jugak tempat2 yg ktorg pergi..
actually ni 3rd time aku sampai ke Langkawi. alhamdulillah...
so, tau la sikit selok belok langkawi ni..
tp langkawi ni kecik je.. i'allah xkan sesat... ikut je signboard, i'allah sampai la...
 antara tempat yg ktorg pegi:
1st day: xpegi mane2. duk hotel melepaskan lelah je sampai mlm.. hehe
2nd day: Makam mahsuri. kat situ panas giler sampai ktorg bepeluh2.. then terus je balik hotel. igt ptg tu nk keluar. tp dh masuk bilik, haram nk keluar!!..kekekekeh
kat Makam Mahsuri

3rd day: Island Hopping (pulau dayang buting + beras basah), underwater world (lg best Aquaria kt KLCC kot!).. then pegi beras terbakar..biase je sbnrnye. tp melayan kehendak husband, pegi jugakla..  then ktorg makan ikan bakar dekat2 situ.. tp xambik ikan bakar pon. ambik lauk biase2 je...
ready for Island Hopping

kat tasik dayang bunting

Eagle feeding

Pulau Beras Basah


4th day: cable car. ptg tu xkemana2 sbb hubby nk solat jumaat. sbb dh hari ke4 kan, xley la nk jama' solat dh... ptg tu ade gak urusan yg perlu diselesaikn..hurmm...
at oriental village

Langkawi cable car

at skybridge.. love u b!

sky bridge

5th day: MARDI agro technology.. okla, dpt mkn buah free... hehe... kalau malaysian just rm5/person/ entry.. bestla jugak naik tram. hehe.... then, ktorg shopping coklat sket & sudu coz mak mertuaku kirim. hehe...then ptg tu pegi Dataran Lang, tgk sunset.
Mardi ticket

with foreigner from Sweeden

makcik sedang berkebun

Dataran Lang, Langkawi

sunset at Dataran Lang

6th day: xke mana2 pon.. just duk bilik packing brg & get ready to check out from hotel...
babai langkawi.. sehingga berjumpa lg... =)
~~~~~
that's all for Langkawi..
ni kat cameron plak.. hehe..
ktorg pegi Cameron weekend yg lepas..
tp xbyk sgt pict ktorg snap...
yg bestnye honeymoon kali ni aku dpt sejambak bunga from hubby & 6 pot of cactus!..
thanx u syg!..
actually, aku yg request. haha...
yela, xpernah dpt bunga.. teringin gak dpt bunga..
lebey2 lg dr org yg kite syg kan!..
ni 1st time aku dpt bunga dr seorg lelaki...
dan lelaki itu adalah suamiku..
MODE: sgt2 suke!!... kekekeh
ok, kt Cameron ktorg stay kat Planter's hotel..
hotel ni terletak kat Tanah Rata..
okla biliknye.. sgt puas hati..
tp kurg sejuk sikit kat sini..
so kalau sesapa nk pergi, aku suggestkn stay kat Brinchang.. sane sejuk sikit sbb atas lg dr Tanah Rata..
tp kat sini, senang sikit nk cari mkn.. depan tu je dh ade kedai makan..
ktorg gerak dari Bangi dalam kul11 pg.. sampai Tanah Rata dlm pukul3.30 ptg..
kire cepat gakla ktorg sampai.. lgpon xbyk berhenti.. just buang air & isi minyak je..
sampai je, terus check in hotel & spt biasa, melepaskan lelah..
lepas tu, hubby turun ambik brg yg tertggl & beli mknn.. hehe..
esoknye, ktorg pegi mkn western kat tepi jln. xigtla ape name kedainya.. tp ade lmbg stoberi besebelahan dgn De' La Ferns..
plan lepas tu nk g plug & mkn stoberi..
tp xdpt pon.. tgk Kasimanis strawberry mcm best je.. pegila naik situ.. skali tu, stoberi dia tutup coz pokok xbape elok. huhu.. kesian hubby aku kempunan..
ktorg pegi gak Rose Valley.. *sbb aku nk bunga rose!.. hahahaha
so, dptla aku bunge ros.. hehe.. sengih sampai telinga..
before that ktorg pegi cactus valley.. pon sbb aku nk cactus jugak. kekekeh.. kesian hubby aku kena paw!..
that's the gift from my hubby.. =)
roses!

cactus!
kalau pergi Cameron Highland xmakan strawberry, xde makna kan?..
so esoknya ktorg pon meneruskan misi mencari buah strawberry...
tp kali ni malas nk pegi kebn strawberry, so terus je ke pasar KEA FARM..
ktorg beli 3 paket.. 2 paket rm10 (sederhana) & 1 paket lg RM10 (besar punye!!)..
puas hati la jugak.. coz dpt strawberry yg besar2 & manis jugak..
selain tu, beli jugak buah oren & labu (hubby ngidam labu msk lemak) kui3...
& beli jugak jagung rebus.. (lapar punye pasal coz xbreakfast lg)..hehe
dh dpt ape yg nak.. so, terus la turun dr Cameron Highland..
before that, singgah jap kat Bharat Tea Plantation..
minum2 teh & mkn kek sket.. hehe...
apalah makna gak xminum teh kat Cameron ni.. ye dak?..
then, meneruskan perjalanan utk pulang ke pangkal jalan..hehe...
turun tu hubby bawak..
tetbe aku pon pening2 & rase nk muntah plak..
MENGANDUNG KE???
wallahu'alam.. may b sbb kurg tido gaknye..
kla, sampai berjumpa lg at next entry..
~wassalam~

2nd episode about my wedding

Posted by ct hajar at 11:24 PG 0 comments
Assalamualaikum...
ok, post kali ni pasal wedding belah laki..
aritu aku lupe nk post coz dh byk sgt menaip.. hehe...
pjg sgt citer aritu kan...okla, since cite ni pon dh basi, layankn je gambar2 ni.. hehe

our rombongan..

atas singgah sana... xde kipas coz pengantin laki lupe nk bwk.. panas wooo...huuu

wpun panas, tetap senyum..hehe


my fren's family.. thanx for join us..

my family..

with my nephew, Aqiel Rayyan

that's all..
~wassalam~

Khamis, Mac 15, 2012

i'm married...

Posted by ct hajar at 9:20 PTG 0 comments
assalamualaikum..
alhamdulillah, tanggal 18 februari 2012 aku sah menjadi isteri kepada MOHD FIRDAUS B ABD RAIS..
setelah hampir 4 tahun menyulam cinta, 4 bulan kami mengikat tali pertunangan, dengan sekali lafaz dia telah menjadi suamiku yg sah..
aku harap rumahtangga kami akan berkekalan hingga ke akhir hayat. amin....

18 march ni genap sebulan aku menjadi isteri org..
hampir sebulan ni alhamdulillah, semuanya baik2 belaka...
byk gak benda aku nk citer kt blog ni...
1. pasal wedding belah aku dan dia.
2. pasal honeymoon..hehehe...

tu jela kot. budget byk benda je nk citer..kui3..
yela, dekat sebulan xupdate blog..huhu...busy ke sana ke mari..
skrg ni tanggungjawab dh bertambah..
tanggungjawab sebagai anak kepada 2 psg org tua, pada suami dan xlupa jugak tanggungjawab sbg pelajar & pekerja.. (walaupun belum 100% bekerja..huhu)
next entryla ye aku citer pasal wedding..hehe....mcm pjg sgt plak kalau citer kt entry ni...

kla, wassalam..... =)

Khamis, Februari 02, 2012

alhamdulillah, 4 months already & 16 days to go...

Posted by ct hajar at 7:50 PTG 0 comments
Assalamualaikum...
alhamdulillah 1 februari 2012, genap 4 bulan menjadi tunangan orang..
dan....
lebih kurang 16 hari dari sekarang untuk bertukar status kepada isteri orang...
hope semuanya berjalan lancar & selamat...
so far, semuanya berjalan lancar...
alhamdulillah again....

~wassalam~

Rabu, Januari 11, 2012

interview kahwin...

Posted by ct hajar at 10:52 PG 0 comments
Assalamualaikum..
entry for this time, aku nk citer pasal interview kahwin..
bukan interview keje ea..
bile la plak nk interview keje erk?..
hurmm....ok, proceed pd citer asal..
keputusannya, alhamdulillah... LULUS!!...
masa nk pegi pejabat agama tu, perasaan ok je..xla gementar sangat..
steady je...
sampai je, terus g kaunter tnye dia kalau nk interview kawen trus masuk ke??
dia ckp, nnt la dlu.. bg borang dulu.. 
kekekeh... gelojoh giler kan aku?..
then bg borang semua xlama lepas tu dia panggil aku masuk...
masuk2 tepi pintu tu ade meja & adela interviewer aku..
tengok nama : Kamdi..
hurmm... sah!.. dia kadhi kg aku..
dia bg borang & after isi aku bg kat dia..
tgk je borang, dia pandang2 aku atas bawah..
"adik doktor ea?.."
aku dgn sengih sumbingnye, ckp "a'ah.."
bapak aku kn imam, sah2 dia kenal..huhu
pas2 dia tnye bpk aku xdtg ke?..
bapak aku memang nk datang, nk ambik khutbah katanya...
pas2 trus proceed 
soklan 1st: mengucap...
pastu, byk gak soklan sub2 dia.. antara yg aku igt: kenapa kite sembah ALLAH..
soklan 2nd: al fatihah..
soklan sub dia: kenapa kita aminkan bacaan imam?..
soklan 3rd: doa qunut..
lepas tu dia tanya makna ayat 1st doa qunut tu..
mampos aku xtau!.. huhu...
soklan 4th: bab2 toharah..
bab tohara ni pasal suci menyucikan..cth: kenis2 najis, cara menyucikan...
soklan 5th: munakahat
yg ni bab nikah kahwin...

aku rasa mcm ade lg 1 soklan.. xigtla plak bab ape..
byk jugakla soklan2 sub dia.. & ade gak aku xtau..
aku ckp je xtau mana yg memang aku xtau..huhu....
then dh soklan last tu, bpk aku plak dtg...
lepas tu dia suruh bapak aku nikahkn aku..
memang mase interview tu ade gak dia ckp suruh abah nikahkan..
pastu bapak aku pn setuju..
kekekeh... kena perangkap bapak aku..
memang aku tau bapak aku xnk nikahkn anak2 dia..
tp xsangka plak dia setuju gak...
salah satu impian aku gak nk bapak aku nikahkan..
syukur alhamdulillah... termakbul gak hajat tu...
so utk kawen ni dh almost 80% done...
pasal borang2 nikah dh settle....
bridal je ni x update kt aku lg ape citer...
bridal belah laki pn dh setel..
utk belah aku tggl nk cari hiasan bilik tidur jela...
hope semua bejalan lancar.. amin...
kla, sampai sini je arini..
~wassalam~

Selasa, Disember 27, 2011

Positif..-ve??

Posted by ct hajar at 8:26 PTG 0 comments
assalamualaikum...
hehehehehe...
ni nk cite nie..
tadi pegi buat HIV test kat klinik kesihatan Bukit Gambir..
main redah je sbnrnye..
tnye kat registration kaunter, dia kate arini pon boleh...
so, terusla wat test..

sebenarnya, aku debo giler mase nk wat test tu..
huhu..takutla tetibe +ve kan?
xke naye??
lagi satu, aku penah mimpi..
time tu aku sesak nafas coz idung tesumbat..
dlm mimpi tu aku g la check kt klinik, pastu dia kate aku +ve HIV..
GILERR????...
tp mase tu aku rase, oh..cmni ke HIV.
xla teruk sgt rasanya..
hahahaha...sengal!
dh nama pon mimpi kan...sah2la xbetol!..
tegelak bile igt..
balik pada citer asal...
mase masuk klinik sampaila jumpe doctor, sejuk je rasa tgn aku ni...
isi borang pon bedebar..huhu
then mase test tu, borakla jugak dgn doctor tu..
medical assistant actually.. (like my fiance..ahaks!)
rindu pulak kat dia...
tnyela cmne nk tau +ve or -ve?..
dia kate juz nk tau reactive or not je..
if reactive, kenala wat next test utk tau +ve or -ve...
juz saringan je sbnrnya...
then resultnye opkosla not reactive..
yahooo!!..ley kawen!...hehehehe
then, biase org seal kan borang tu..
dia xseal pon..
aku tnyela, xseal ke?
awak seal sendiri la...
hahahaha...sempoi giler!...
alhamdulillah, setel dh 1 benda..
tggl interview ni..
mintak2la sempoi mcm td. hehehehe...


actually, esok birthday my future hubby...
HAPPY BIRTHDAY MY SWEET HEART..
u are always in my heart now and forever...
hope ikatan yg akan di bina nanti berkekalan hingga ke akhir hayat.
xlupe jugak, thanks for everything that u gave me...
LOVE U sayang... mmuuuaaahhh3!!...
^_^Y weee!!!!

~wassalam~

Selasa, Disember 20, 2011

preparation progress

Posted by ct hajar at 12:32 PTG 0 comments
Assalamualaikum...
Entry ari ni nk citer pasal progress wedding preparation..
hurm...xtaula nk kate dh bape percent... lbh kurang 60-70% kot.. agaknye la...
pasal borang nikah almost done!..
tinggal nk wat HIV test jerk..
lagi 1 cabaran..INTERVIEW!!..
hwa3.. mcm xready je nk interview.
mesti ade org rase pelik kan?.. 
nape ade interview plak..
kat Johor memang camtu caranya. negeri lain, aku xtau plak...
tp aku rase, xpernah plak dgr org xkawen sbb fail interview..
cume juz nk refresh je bab2 agama ni...
kira bagusla jugak kan?..
hari tu aku dh refresh bab2 fardhu ain ni..
hope ok la...
tapi, bagus jugak dia wat cmni..
kadang2 kita ni terlupa bab2 fardhu ain ni..
jenis2 najis, air..
bab2 yg membatallkn wudhu, solat..
rukun2 solat, wudhu.. korg masih igt x?..
bagusla kalau igt...
ok, tu bab borang nikah..
bab baju nikah, dh siap dh.. cume kena alter sikit.. so by this friday i'allah siapla..
bab barang2 hantaran pulak, done!...
tinggal nk cari bekas2 utk letak hantaran je...
lagi 1, benda yg kecik2 xsettle lagi...
beg goodies, bunge manggar, bunge telur dll..
kad kahwin alhamdulillah, settle sudah.. tgh tggu cetak.. b4 CNY ley dapat la..
alhamdulillah...
lagi ape erk? aku rase mcm dh ok dh...
kalau ade yg rse kurg & benda tu penting, gtaula ea..thank you...

~wassalam~

Isnin, November 21, 2011

From Korea with Love....

Posted by ct hajar at 8:59 PTG 0 comments
assalamualaikum....
aritu kan aku ada bagitau yang Mr Fiance aku pegi Korea kan?
tengokla ape yg dia belikn utk aku...












the cute fridge magnet..

a sentimental purse..
 AND...


the beautiful handbag..
terima kasih wahai kekasihku...
aku sayang kamu sepertimana engkau menyanyangiku...
semoga kasih antara kita terus kekal ke akhir hayat. 

amin....

~wassalam~

Isnin, November 14, 2011

serabut plus kelam kabut!!

Posted by ct hajar at 7:53 PTG 0 comments
salam...
hua hua hua dan hua lagi!!...
dh lame xupdate blog..
xde cite2 yg menarik la sayang..
uhuk!!
2,3 arini serabut rase fikiran ni..
banyak plak benda nk fikir...


wiken hari tu aku pegi Kemaman teman member ambik PAC (2nd interview utk PTD).
dlm mase yg same Mr F aku pegi Korea..
uhuk2.. sedey rase kena tgglkn kekasih hati selama 5 hari.
igt mula2 xdptla contact dia selama 5 ari tu..
tp rupa2nya, dptla dgr suara dia & balas msg.. 
kire xla rindu sgt.
tp rindu jugakla...mcm kena tinggalkn suami pn ade gak..
haha....kelakar bile igt... ^.^

ok, back to the real story....
lepas dia balik from Korea tu, dia bagtau yg abang dia dh booking dewan utk 25hb februari 2012.
suprise la jugak aku....
gembira pun ade gak...
tp lama kelamaan rase cam serabot plak!!...
byk benda xprepare lg dik oiii!!....
kalau dia dh booking 25hb, maknanya belah aku 19 hb la..
a week before belah dia...
tapi yang jadi the big problem nye....
4hb & 11hb tu ade wedding gak kt kampung aku.
satu lorong lg dgn aku...
so maksudnya 3 minggu straight wedding!!
utk pengetahuan, org kg aku tu cerewet!!
parents aku xkesah...
takot org rewang la penat kan...
3 mggu bturut...
tu aku cdgkn kt mak aku tnye dlu dorg sanggup x..
if xsanggup suh org lain msk kot..
tu jela back up plan...
hai!.. kelam kabut rase...

so far...
utk preparation wedding actually masih zero lg..
tp bridal kire dh dpt dh..
cume tggl baju je aku xsetelkn lg..
sbb takut xsempat nk siapkn bj baru, so aku plan nk amek je baju yg ade kt bridal..

baju nikah plan nk tempah dlm mggu ni...
kad kahwin rasenye dlm bln depan (kalau tarikh memang confirm!)
fotographer pn xcari lg..
goodies pn xde idea lagi...
utk barang hantaran, aku xcari lagi...
harap semuanya akan berjalan lancar..
& hope dlm 3 bulan ni dptla aku nk siapkn semuanya..
amin....

~wassalam~

Sabtu, Oktober 15, 2011

Ini Kisah Semalam....

Posted by ct hajar at 11:43 PG 0 comments
sedih je tgk baby ni kan?...
itulah yg aku rasa semalam..
hukhuk!...
kamis aritu Mr F aku dtg.
semalam dia balik ke JB.
uwargghhh...kejap je jumpe..
selalu aku xrase sedih sgt bile bepisah dgn dia.
tapi semalam rasa sedih pulak..
1st, sebab dia naik bas xsalam aku pun. selalu dia salam...
tertunggu2 jugak kot2 dia turun @pun tgk kat tgkap. tapi....TAK!...:'(
2nd, of cos la sebab status dh betukarkn?..dulu pakwe, sekarang Tunang!..
terasa rindu pulak bile berjauhan. ahaks!.. 
sori ye, mode jiwang pagi2 ni...
aish!...pergila wahai kesedihan, datanglah kegembiraan..

hurmm...cite benda sedih ni, ade lg benda sedih dlm hidup aku.
semuanya gara-gara TAK DAPAT GAJI!..
aish..duit semakin menipis
kereta utk bulan 10 xbebayar lagi...
sewa rumah last month xbayar gak..
bill tepon semakin meningkat..
bill broadband bile nk bayar?...
perut mintak gak diisi..
minyak kete pon nk jugak..kete pn dh mcm ley bwk g noreh...
aish!....duit, duit....
cepatla setel semua ni....

so hajar, cepat2 la abeskn master ye!..
cepat2 cari kerja...
then boley la kawen...xyah dh nk rindu2 sgt org tue...kekekekeh....

for my abang,
i love you so much!..
thanks cos give me your support & always by my side when i need u.
mmuuuaaahh!!...

oopss!!..18 ke??..
sori, tertukar plak....okla, ni umum ok!...hak2..

kla, tata titi tutuuu....
~wassalam~

Selasa, Oktober 04, 2011

enter to the 3rd stage: engage!..

Posted by ct hajar at 8:42 PTG 2 comments
assalamualaikum...ellooppp..hye2..
kabare? aku ora waras..huhu..
cecema sikit. 
balik dr kg after tunang terus sakit tekak & skrg ni sesema..huhu...
terus terang jela aku dh tunang skrg ni. hehe..
xyah sorok2 dh. haha...
so far, ahamdulillah...
semakin hari, semakin sayang!...
hahahaha...nk ayat jiwang karat jugak kan..asyik raha je bg ayat jiwang. hahaha..
tema aku wat utk tunang ni adalah dark purple...
cantekla jugak.. kire terlaksana lah impian aku utk wat purple time tunang.
mula2, nk purple, pas2 member suggest turqoise..
sbb tgk bj turqoise tu cantek.
pk, pnye pk..nk wat turqoise. aku pn xbyk bj turqoise..
sekali pegi beli baju, turqoise xde saiz la pulak!!...
pas2, beli la jugak dark purple.
memang dh jodohla dark purple tu..
nk purple cair, aku byk dh baju kaler camtu. dark purple xde lg..
so..PROCEED!!....'dark purple'
utk andam pulak, aku amek bridal sengkang (area tmpt aku)..
suggested by my sis's fren...
bridal ni mak nyah...
tp aku mntk mak andam.. dh mak tu, pompuan la kan.. bukan mak nyah!..
andam tu org sg. abong...dia freelance je..tp okla solekan dia...
puas hati!!...
oklah, ckp byk pn xgune..tembak pon xkena..
so layan pict tunang aku ni!...
ade org tu sebok sgt nk tengok kan? hahahaha....
2x tembak dh org tu kena.. kekekeh

antara hantaran favourite aku..hehe
pembikinan sireh junjung..pakai kain batik di situ ye!..
tadaa!!!...hasilnye..=) *kreatif jugak aku erk?*
semua hantaran....yg gabus tu, xwat lg sireh junjung..
dgn sireh junjung.. tp xnmpk pulak..kt ujong sane..hehe
busana muslimah..sori ye, ade towel. dia nk interprem jugak..maafkanla ia..huhu
in progress....
siap!!...
with mother in law to be...

candid!..
bajet malu..
lovely mom...org plg hepi...

upacara sarung cincin

epi dpt 2 cincin emas  =)

hantaran from him

*=)*

antara rakan yg hadir...
okaylah..tu je..
mode: tunangan org dah...
~wassalam~
 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates