Selasa, Jun 22, 2010

Part II

Posted by ct hajar at 12:48 PTG
ok, arini aku nk sambung cerita yg tersangkut aritu.. hehe.. pglmn ni agak ngeri kot & pglmn baru bg aku..
ni mase aku kt wedding cousin aku aritu la.. cm biase la, pgntin sanding dlm kul2 cmtu, then mkn bradab.. mase mkn tu memang dh mcm mendung sket & berangin2. time pengantin tgh mkn tu, xsangka plak ujan turun. mula2 renya2 je, lame2 bercampur dgn angin yg agak kuat. dh kira ribut la.. khemah pn hampit tumbang di tolak angin. memang menakutkan gakla.. mula2 semua cm steady je tggu ujan kot2 berhenti. last2 semua lari masuk dlm bangunan. mase dlm bangunan, aku rase cm nk kiamat pn ade. takut gakla... terasa la ape yg org2 tsunami dlu rase. dgn ujannye + angin kuat lagi...lbh kurg dlm kul 3++ hujan dh agak reda. so aku + mak pn amek kputusan nk balik... tp before balik tu, aku nk anta dia balik dlu.

aku pn pegila ambik kereta. pas2 kereta kena block plak.. dhla ujan2, so tpaksalah dia tolak kereta tu dlm keadaan ujan. risau gak aku dgn dia. tkut demam je.. dia tu antibodi lemah sket. then, ktorg pn balik la.. hantar dia balik ke skudai.. sepanjang jln ade jugak pokok yg tumbang di tiup angin & ade gak tiang lampu yg tumbang ditengah jalan. so jalan agak sesak la petang tu.

jalan punye jalan (jauh gakla rumah dia), sampailah rumah dia. ni kira 1st time la aku nk jumpe bakal mertua aku. kui3.... tp aku xrase pape sgt la.. sbb malas nk fikir. hehe... ditambah lg dgn baju aku yg basah dek kena hujan. so, nervous tu dh ilang la.. tiba kt umah dia, mak dia xde. g wedding kt gelang patah. dlm 5 minit kot baru mak dia sampai. lepas tu ktorg minum2 + mkn pe yg  dihidang, ktorg pn trus la undur diri. takutla terlewat ke ape ke... dlm kul5  ktorg gerak balik dr JB. sepanjang kt highway, adelah hujan sikit2. so drivela dgn penuh careful nye.. jalan licin kan.. adik aku dh tertido kt belakang. kesian plak tgk dia. hehe.... mlm tu, sampai rumah memang aku xlarat gile... rase nk tido je.. sepanjang pemanduan pn aku rase ngantuk gile..

so, tula pengalaman aku sehari pergi ke JB. dengan sesatnye, laparnye, ribut lagi..& pengalaman pertama kali jumpa keluarga dia...kira pengalaman yg aku xdpt lupa gakla... harap pertemuan pertama ni memberi 1000 makna buat kami. thanx everything.. =)

0 comments:

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates