Memaparkan catatan dengan label family. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label family. Papar semua catatan

Sabtu, Jun 22, 2013

welcome motherhood..

Posted by ct hajar at 6:57 PTG 0 comments
assalamualaikum...
dh berbulan2 xupdate blog ni. bersarang, bersemut, bekulat.. semuala yg ber..ber....hehe

alhamdulillah, 11 apr 2013 aku selamat melahirkan seorang putera ke dunia ini.
menambah khalifah ALLAH dan umat nabi Muhammad saw di muka bumi ini.
pengalaman bersalin xdela begitu seronok dan xla ngeri mana.. alhamdulillah semuanya selamat walaupun ada beberapa masalah pd baby.
1st time bersalin, xtau cmne nk meneran. xpayahla nk cerita terlalu detail. kalau boleh aku xnk igt semua detik tu. cukupla aku rasa sekali tu je... huhu... pendek kata baby aku hampir lemas & dimasukkan ke NICU, HSA JB. aku bersalin normal. masa lahir baby xmenangis & suhu bdn dia cecah 40 degree. so doctor terpaksa tidurkn dia & intubate. ini utk elakkan kekurangan oksigen ke otak. lepas lahir dia aktif sgt... lepas doctor cuba nangiskn dia. sbb tu doctor tidurkn dia utk dia berehat. xbg byk gerak spy oksigen lebih ke otak. masa tidurkn dia 2x dia doserang sawan. Doctor sahkan anak kami HIE stage 2 (xigt ape fullnye.. yg aku igt hypoxia). effectnya budak akan lembap. doctor kena monitor perkembangan dia cmne smpai umurnya 18 bulan. Allahuakhbar!!... begitu besar dugaan ALLAH buat kami pd masa tu. dlm fikirn aku anak aku antara hidup & mati je... bila teringat, aku akan menangis. emosi sgt xstabil masa tu. bygkn after lahirkn dia aku xsemmpat sentuh, cium dia apatah lagi bagi dia susu & peluk dia. aku sgt menunggu detik2 utk aku peluk cium & susukan dia. 4 hari dia di NICU, lepas tu dia turun ke wad bawah utk feeding teraphy. seminggu lebih jugak dia kat situ. lbh kurg 13 hari dia duduk kat wad after deliver. setiap hari kami suami isteri melawat dia. awal2 bila tgk dia tidur langsung xbuka mata & bergerak, luluh rasa hati. laju je air mata mengalir... begitula perassan seorang ibu. ALLAHUAKHBAR!... besar sungguh nikmatMU.
lepas dia discharge dr hospital, lega rasa. Alhamdulillah... sekarang ni makin aktif.

ni la putera hati kami: MUHAMMAD MUQRI HARRAZ, 6.25am 11 Apr 13, 2.65kg.
ummie & abhie loves u sayang!!...

Jumaat, Ogos 31, 2012

almost 2 months...

Posted by ct hajar at 2:15 PTG 0 comments
assalamualaikum....
alhamdulillah, sekarang almost 2 months my baby in my tummy..
hehe.... rezeki di bulan ramadhan agaknya..
ckp dgn hubby aritu kalau pregnant, memang adiah bufday la..
owh lupe.. dh 27 tahun dh 10 ogos yg lepas. huhu... kejap je dh tua..

doa aku,
semoga kami dapat anak yg soleh & solehah, cukup sifat, sihat tubuh badannya dan mendengar kata.
Ya Allah, peliharakanlah dia ya Allah....

 Ya Allah, peliharalah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawar-mu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkan ia daripada kandunganku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera. Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, Ya Allah, elokkanlah perangai (akhlak), fasihkanlah lidahnya dan perelokkanlah suaranya untuk membaca hadis dan al-quran dengan berkat Nabi Muhammad s.a.w".
amin ya rabbalalamin....



alhamdulillah, dlm mase dua bulan ni xde alah ape2..
just rasa nk muntah sikit2 je. tp kuar angin je kalau kuarkan...
cume aritu je muntah lps mkn KFC. haha...
anak ktorg xsuke KFC kot..
aku harap, anak yg bakal lahir nnt sama mcm masa aku mengandungkan dia. xbanyak ragam.... 
dan senang dibentuk...
anak ummi jadi anak yg baik ye...
ummi & abhi sayangkan baby.....
kita jumpe nnt ea sayang...
love u so much!!....

i love my family so much!

Ahad, Mei 27, 2012

..dilema..

Posted by ct hajar at 7:43 PTG 0 comments
hurmm...... tu la 1st yg keluar dr mulut ni...
xtau nk kate ape dh..
di luah mati emak, ditelan mati bapak... dikemam, aku yg mati!...
huarrggghhh!!!...
dlm dilema skrg ni.
beserabut kepala otak kalau pikir semua problem.
thesis xupdate2 lagi... keje plak mcm makin menekan diri.
rumah pn xpindah2 lg..
sekarang ni ktorg ade 2 pilihan rumah..
rumah yg 1st: rumah baru,  2 tgkt, 3 bilik.. brg dh masukkn sikit2. tp mslhnye kwsn tu baru,xramai org duduk lg. nk letak katil kt master bedroom agak payah la sbb tgga ke atas kecik. lg 1, agak jauh jugakla dr tmpt keje... deposit + sewa dh byr.. byk jugak dh laburkn kt situ.
rumah 2nd: dekat sikit dr tmpt keje. rumah bukan rumah baru.. 1st impression aku tgk memang aku xbekenan.. 2 bilik. deposit + sewa xbyr lg..tp kawsn tu dh ramai org dudukla.. dh lame establish kan..
hurmm.. kalau korg mane 1 yg korg pilih. pilh yg ramai org & dekat tp rumah buruk or rumah jauh sikit tp baru & xramai org.
dr segi keselamatan memang la prefer yg ramai org. tp kalau dr segi keselesaan, better yg baru. betol x?
huargghhh..pening2..

Rabu, April 11, 2012

2nd episode about my wedding

Posted by ct hajar at 11:24 PG 0 comments
Assalamualaikum...
ok, post kali ni pasal wedding belah laki..
aritu aku lupe nk post coz dh byk sgt menaip.. hehe...
pjg sgt citer aritu kan...okla, since cite ni pon dh basi, layankn je gambar2 ni.. hehe

our rombongan..

atas singgah sana... xde kipas coz pengantin laki lupe nk bwk.. panas wooo...huuu

wpun panas, tetap senyum..hehe


my fren's family.. thanx for join us..

my family..

with my nephew, Aqiel Rayyan

that's all..
~wassalam~

Isnin, Januari 09, 2012

keletah Aqiel Rayyan...

Posted by ct hajar at 3:23 PTG 0 comments



Assalamualaikum..arini nk share video anak sedara aku..
AQIEL RAYYAN..
sekarang dia dh pandai menari.. actually dh lame dh..
cume xsempat nk ambik video dia menari..
balik aritu, sempat aku cilok dr handset mama dia... kekekeh...
so tgk la gelagat dia....


~wassalam~

Jumaat, Disember 09, 2011

Konvo suhai & ICT

Posted by ct hajar at 9:02 PTG 0 comments
Assalamualaikum....
19.11.2011 adik aku si suhai konvo.
dia study kt GMI je.. belakang rumah aku ni je..
so 19hb tu parents aku turun bangi & 20hb stay rumah akak aku kat presint 5 putrajaya..
sama2 jugak mak aku rindu si Aqiel tu...
mlm 19hb tu ktorg g jalan2 kat ICT.
tp my sis kate dh x bape best ICT tu..
ni 1st time aku sampai ke ICT tu..
so aku xtau ape beza ICT dlu dgn skrg wpun beza xla sampai 10 tahun..
utk masuk ICT ni, juz kena bayar parking kete je..
masuk tu kire free..tp kalau nk main permainannye, kena bayarla...
so layan la gambar2 konvo & ICT ni...
congrats for them!!
My sis & mom..


Me, my sis & her friend..

antara pict yg sempat aku snap..

Aqiel sgt kagum dgn benda alah ni,....

Sgt berat ini budak!..

My sis & her son..


next entry nk cite pasal WORLD WALKING DAY plak...
hehehe...

~wassalam~

Jumaat, Jun 24, 2011

MusiM buah!....

Posted by ct hajar at 4:08 PTG 0 comments
semua org dh tau kan..bln 6 ni musim buah-buahan. dgr buah-buahan, seronok rase kan?!.... xkurangnye jugak dgn aku. hehe...time ni la nk mkn durian, rambutan, manggis, duku, langsat..mcm2 lagi la... last weekend aku balik kg. memang ni la niat aku..'nk makan durian!'. hehe memang dari kecik lg aku ni antu durian. pantang nampak, memang mkn la...hehe.. biasa, sebiji tu aku ngadap sorg la...kalau setakat sebiji 2, memang org lain xrase la... musim durian kali ni, byk jugak durian kt rumah aku. alhamdulillah...cukupla utk mkn sekeluarga. malah lebih dari cukup.. weekend ni aku balik lagi. nk tau ape sebabnye, tunggu next cerita ok!...;)

Khamis, Mei 05, 2011

6 tahun

Posted by ct hajar at 11:44 PG 0 comments
6 tahun sudah berlalu.. pejam celik, pejam celik sekejap je dah 6 tahun. 6 tahun yang lepas, pada tarikh yang sama (2 mei 2005) dan hari yang sama (isnin), arwah abang aku menghembuskan nafasnya yang terakhir tanpa aku di sisinya. masih teringat lagi peristiwa yang menyedihkan tu...

2hb mei yang lepas, aku pergi jenguk kubur arwah. sebenarnya dh lama aku xpergi jenguk dia. last xtau bile..dulu, aku selalu jenguk bile aku cuti & balik kg.. skrg ni rutin tu mcm dh lama aku tinggalkan. huhu.... kesian bangah, dh lama aku xjenguk dia. sori..... Macam biasa, aku sedekahkan alfatihah & surah al ikhlas buat dia. mesti dia happy tgk ktorg dtg. kubur dia dh agak byk semak samun. aku igt nk bersihkan, tp org kata, xelok kita cabut rumput atas kubur tu ibarat bulu roma dia kita cabut. kebenarannya wallahu'alam... aku doakan semoga rohnya tenang kat sana & semoga kami dapat berjumpa di akhirat nanti...

Isnin, Oktober 04, 2010

sakitla tangan nie.. ^________^

Posted by ct hajar at 11:21 PG 0 comments
Assalamualaikum...
hari ni tgn aku sakit & lenguh coz smlm aku pegang anak sedara aku si Aqiel tu. bdk tu...masyaALLAH.. aktif gile. bgn je, mesti gerak2 xtau penat. yg pegang dia yg penat. tido aje dia diam. semalam b4 msuk hgway dia dh tido dh. skali tu entah cmne ptghn hgway dia ley bgn. bg susu xnk, nk tgk luar je... pastu nk brg. igt nk susu, xnk jugak!... brg nk tgk pokok2 kt luar tu yg gerak2... aduyai... last2 merengek. bg susu xnk jugak. rupanya sejuk.. aku peluk br la diam. tp tulah, berdiri pulak. mane xlenguh cik ude dia ni.. huhu....
ni mase dia tgh tido..

ni tgh tido gak...aku yg pose maut. haha

time ni xtido lg. perjalanan baru nk bermula.. tgkla, xreti diam...
cmne nk ilangkn sakit tgn ni erk??... aku nk wish selamat hari raya gak wpun dh agak terlambat. hehehe.. maklumla.. aritu sibuk beraya. naik raya sibuk dgn EPC. huhuhuhu.. selamat semuanya dh lepas. skrg pay 150% attention to master research. wpun xbpe rela.. tp nk wat cmne, TERPAKSA... nk grad pnye pasal!...
kla, assalamualaikum!...jmpe next edition. ngeh3...

Jumaat, Julai 02, 2010

CuP-CakeS!!...

Posted by ct hajar at 10:41 PG 0 comments
semalam aku tempah cupcake kt kwn aku. hehehehe... sbnrnye aku nk tempah utk b'day adik aku 10 julai ni. memandangkn 10 julai aku xdpt balik, so aku bg awal sketla. ahad ni pn parents aku nk g jmpe dia kt hostel tu.. kire ok sgtla tuh!.. tapi xkn nk temph 1 box je kn.. so aku tempahla 2 boxes utk famili aku skali. hari tu pn mse father's & mother's day xde bagi pape. so aku buatla 1 box khas utk family aku.. hehe.. cupcake design sendiri ni. thanx to rtoy & hubby... ;)

Selasa, Jun 22, 2010

Part II

Posted by ct hajar at 12:48 PTG 0 comments
ok, arini aku nk sambung cerita yg tersangkut aritu.. hehe.. pglmn ni agak ngeri kot & pglmn baru bg aku..
ni mase aku kt wedding cousin aku aritu la.. cm biase la, pgntin sanding dlm kul2 cmtu, then mkn bradab.. mase mkn tu memang dh mcm mendung sket & berangin2. time pengantin tgh mkn tu, xsangka plak ujan turun. mula2 renya2 je, lame2 bercampur dgn angin yg agak kuat. dh kira ribut la.. khemah pn hampit tumbang di tolak angin. memang menakutkan gakla.. mula2 semua cm steady je tggu ujan kot2 berhenti. last2 semua lari masuk dlm bangunan. mase dlm bangunan, aku rase cm nk kiamat pn ade. takut gakla... terasa la ape yg org2 tsunami dlu rase. dgn ujannye + angin kuat lagi...lbh kurg dlm kul 3++ hujan dh agak reda. so aku + mak pn amek kputusan nk balik... tp before balik tu, aku nk anta dia balik dlu.

aku pn pegila ambik kereta. pas2 kereta kena block plak.. dhla ujan2, so tpaksalah dia tolak kereta tu dlm keadaan ujan. risau gak aku dgn dia. tkut demam je.. dia tu antibodi lemah sket. then, ktorg pn balik la.. hantar dia balik ke skudai.. sepanjang jln ade jugak pokok yg tumbang di tiup angin & ade gak tiang lampu yg tumbang ditengah jalan. so jalan agak sesak la petang tu.

jalan punye jalan (jauh gakla rumah dia), sampailah rumah dia. ni kira 1st time la aku nk jumpe bakal mertua aku. kui3.... tp aku xrase pape sgt la.. sbb malas nk fikir. hehe... ditambah lg dgn baju aku yg basah dek kena hujan. so, nervous tu dh ilang la.. tiba kt umah dia, mak dia xde. g wedding kt gelang patah. dlm 5 minit kot baru mak dia sampai. lepas tu ktorg minum2 + mkn pe yg  dihidang, ktorg pn trus la undur diri. takutla terlewat ke ape ke... dlm kul5  ktorg gerak balik dr JB. sepanjang kt highway, adelah hujan sikit2. so drivela dgn penuh careful nye.. jalan licin kan.. adik aku dh tertido kt belakang. kesian plak tgk dia. hehe.... mlm tu, sampai rumah memang aku xlarat gile... rase nk tido je.. sepanjang pemanduan pn aku rase ngantuk gile..

so, tula pengalaman aku sehari pergi ke JB. dengan sesatnye, laparnye, ribut lagi..& pengalaman pertama kali jumpa keluarga dia...kira pengalaman yg aku xdpt lupa gakla... harap pertemuan pertama ni memberi 1000 makna buat kami. thanx everything.. =)

Rabu, Jun 02, 2010

aKu & baJu Man UtD..

Posted by ct hajar at 11:34 PG 0 comments
salam... arini aku nk cite pasal aku & baju man utd. hehe...baju ni byk sejarahnya. sedar xsedar la.. aku xsedar, bf aku yg gtau. hehe..

actually, baju ni gift dr bf aku (aku yg mintak sbnrnye). baju ni baju dia. aku saje mintak. mane tau kot2 dia dpt posting jauh. at least ade gak brg dia kt aku utk aku ilangkn rase rindu. hehe...
baju ni gak dia pakai mase ktorg blind date dulu. aku igt lg 1st meet ktorg. ktorg jumpe kt mid velly. aku remind la kat dia smlm. aku terigt yg dia pakai baju ni mase ktorg date dulu. skrg baju ni pd aku & aku plak yg pakai baju ni. hehe.. then dia kate, sbb tu dia bg aku baju ni coz ade sentimental value katanye. tersenyum sendiri aku bila dia ckp camtu. dia tu ok gak sbnrnye. loving la.. tu yg makin syg kt dia tu..


                                           ni gambar tgh mood wat lab. hehe...

kat bawah ni ade la sikit pic anak sedara aku yg latest. weekend aritu wat akikah utk dia. so dh botak la dia skrg. penat gak balik weekend aritu. tolong masak memasak. maklumlah, kenduri akikah. biasa la tu.. famili aku plak memang biasa masak sendiri. xguna catering pon..

Rabu, Mei 26, 2010

balik kampung!!!...

Posted by ct hajar at 7:32 PTG 0 comments
esok aku nak balik kampung.. xsabar rasanya. nk jumpa aqiel.. nk main2 dgn dia.. wah, bestnye.. dah lame xmain dgn baby..baby aqiel, tggu cik balik ye.. cik rindu kt aqiel.

jumaat mlm sabtu ni gak nk wat aqiqah utk si kecik tu. pas2 botakla dia. hehe..cmne gaknye rupe kecik tu botak. hehe...fikiran skrg dh kt kg. huhu...xsabar menanti hari esok.. =)
 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates