Jumaat, Oktober 28, 2011

~26 okt 11~

Posted by ct hajar at 1:08 PTG
Reactions: 
assalam....
saje je nk wat entry arini.. xde pape pon.
hehe...
rabu aritu emak kpd member aku kembali ke rahmatullah...
innalillahiwainnailaihirajiun...
semoga mak dia tenang di sana dan di tempatkan di kalangan org yg solehah..
xsemena-mena kenangan 6 tahun lepas menjelma lagi...
aku turut berasa sedih.
teringat awal-awal pemergian arwah..
hidup ni terasa suram...
ke mana-mana teringat dia.
ke depan rumah, nmpak kasut dia. terasa dia ada di rumah...
masuk rumah, nmpk bilik dia... terfikir, bile bangah nk balik?..
kadang-kadang, terasa nk berborak dgn dia...
pernah aku mimpi, aku tnye kat dia: sakit x ko mati?..
tp, mungkinkah dia dpt jwb semua soalan tu??
pernah jugak mimpi dia peluk kt leher ni...
memang betul2 terasa ade yg memeluk di situ...
katanya masa tu: 'aku syg korg semua...'
aku tersedar, rupa2nya tu semua mimpi...
meraung aku masa tu... time tu dlm pkul2-3 pg...
tp tula..kite terpaksa redha..

xkire betapa syg kite pd seseorang, semua tu xley jadi penghalang kalau malaikat sudah menjemput pulang...
terasa insaf seketika bila pergi ke kubur sewaktu pengebumian arwah mak member tersebut...

ya Allah, 
byknye dosa aku...
xdpt bygkan cmne bile kita pulak di jemput pulang...
tinggal di kubur yg gelap sendirian..
cuma amalan yg di bawa.
tapi, byk ke amalan aku???...
di soal oleh malaikat...
time tu xde talian hayat..
boleh ke kite mnjawab..

ya ALAH
 semoga kau permudahkan semuanya...
matikanla aku dlm keadaan beriman ya ALLAH..
kuatkanlah iman ku ini...
dan pimpinlah aku ke jalan Mu ya ALLAH, jalan yg diredhai..
bukan jalan org yg sesat.
amin..ya rabbal alamin...

p/s: kita di galakkan utk mengingati mati.. mengingati mati juga dpt pahala....i'allah....

~wassalam~

0 comments:

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates