Memaparkan catatan dengan label sedey. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label sedey. Papar semua catatan

Ahad, Disember 23, 2012

End of 2012

Posted by ct hajar at 9:49 PTG 0 comments
assalamualaikum....
hari ni 23hb disember 2012.
huh... kejap dh ujung thn. apa aku buat dlm setahun ni erk?
perubahan paling besar dlm hidup aku adalah transition to be a wife & a mommy to be next year.
alhamdulillah...
skrg ni baby dh msuk 5 months. semakin aktif!..
seaktif mommynye di tempat kerja. hik2...
citer tempat kerja, kerja memang menensionkan...
lately memang aku tension...
dgn aku pnye confirmation yg masih tertangguh sampai early february..huhu...
ikutkn hati & perasaan mau aku hantar surat resign.
bila fikir anak yg kt dlm ni buat aku fikir 10~100 kali...
semoga ada rezeki utk anak ini...
ya Allah, aku sygkn zuriatku ini, keluargaku yg baru dibina & suamiku yg selalu bagi dorongan.
Kau murahkanlah rezeki kami, rezekiku, rezeki anak-anakku, rezeki suamiku....
amin....
*tetibe kuar doa plak.. hehe....*
skrg ni rse down tu, memang down..
bila org kate kerja kita xok, rse cam apa fungsi aku????
aku sabarkn diri, cuba utk buat yg terbaik, buat apa yg dorg mahukan...
jujur, ikhlas aku kata, aku xde talented nk jg ENGINEER!!..
aku tak dilahirkan utk jadi ENGINEER!!...
apalah nk jadi dgn aku kan??...
dlm plan skrg ni nk gantung lg pengajian master aku...
sbbnye, dana xberapa nk ada.
lg 1, bln 2 register new sem, 2 bln lps tu, aku besalin...
abes pantang dlm bulan 6, bln 9 register lg...
byk nk kena pakai duit.
master, baby..huhu.....
so aku decide utk gantung lg, & register bln 9 nnt...
semoga ALLAH merahmati apa yg bakal aku buat ni...
permudahkanlah semuanya ya ALLAH...
amin....
kla, chau dulu...
new year ni plan nk g mkn angin kt PD.
oh ye, 28 ni bday abang...
apa adiah ye?... xpe, kita update nanti...
blah dulu...
Assalamualaikum...



Khamis, Disember 06, 2012

susahnye....

Posted by ct hajar at 9:41 PTG 0 comments
xkerja susah, dh kerja pon susah...
kenapa hidup aku susah sangat??..
ataupun kerja sebagai engineer memang susah?...
susahnye jadi engineer ni...
xbuat kerja kate kita xbuat..
bile dh buat, semua xbetul....
tension betul!!....

sekarang ni aku tgh mengandung..
alhamdulillah dh masuk 5 bulan..
dgn perut yg makin besar walaupun xbape nmpk,
agak susah aku nk ke sana ke mari...
skrg ni jugak aku diletakkan di production ofis..
byk wat kerja2 ofis, compile report, key in data..
memang itu bukan kerja engineer...
awal2 dlu aku di hire utk chemical engineer..
tetbe chemical engineer xjadi resign.
time tu dept aku ada 3 engineer..
so aku di letakkn kt bhgn complain.
tugas aku jwb segala complain..
skrg yg sorg tu dh berhenti.
so may b aku diletakkn di position prod engineer.. tp xde hitam putih..
apakah????

skrg ni, aku di aggp prod engineer..
menyiasat segala problem yg aku xtahu..
sebabnye:
1. aku xde kat department coz diletakkn kat ofis atas sbb preknen. tp nk cari semua punca kena pergi ke department yg byk chemical & ade mesin Xray.
2. pergerakkan aku dh makin susah. diri lame dh rse sakit kaki. pernah aku berdiri dgn pakai mask (PPE pnye pasal) aku dh rse hampir pengsan dh. dept aku pn bising memang xsesuai utk aku yg mengandung.

so apa pilihan yg aku ada selain dari undur diri. aku rasa sekarang ni semua org tgh nk singkirkn aku dr company tu.. dorg xley nk pecat aku sbb aku mengandung. aku boleh saman dorg kalau dorg berhentikn aku. so may b, dorg buat sampai aku surrender. memang dh lame aku rse nk resign. sampaila tahap skrg ni, aku dh hilang sabar. aku decide utk hantar resignation end of this month. dlm sbulan lg i'allah la aku quick dr compny tu.. mesti ramai yg tepuk tgn kan??...

ni perancangan aku utk terus mencari rezeki. aku plan utk bkak bisnes secara online memandangkn aku pn tgh preknen, leyla wat kerja dr rumah.. skrg ni tgh usha2 blog2 @ fb @ website yg provide brg baby secara borong. kalau korg ada website, fb @ blog yg jual secara borong bagitahula ye. hehe....
semoga ALLAH merahmati apa yg aku akan buat ni.. 9/10 rezeki adalah dari perniagaan.. so start move from now to your new life.. ^_^

Selasa, Jun 05, 2012

rasa itu datang lagi..

Posted by ct hajar at 9:00 PTG 0 comments
assalamualaikum..
arini 5/6 dh... pantasnya masa berlalu...huhu
bermakna dh hampir 4 bulan aku mendirikn rumahtangga. chewah!!.. skema giler ayat.
hurmm.... malam ni saja isi mase lapang dgn online. dh lame xonline.. makin pening plak aku tgk internet ni.. semua nk dialih bahase ke english. langsung aku xpaham ayat tu..huhu... 
sambil2 online, tgkla fesbuk2 member yg sudah sebulan lebih aku tgglkn. tgk pict anak2 diorg.. comelnye!!..
tu la salah satu hobi aku bile on fb. tgk anak2 member, baby2.. cute sgt tgk diorg comel2.. dan mcm biasala, rasa nk baby. huhu..... tetbe rasa sedih. bile nk ada baby?? huhu.... abg xde plak kt sblh ni utk aku lepaskn perasaan.. so, blog nila 2nd choice aku. selalunya bila sedih abgla tmpt aku luahkn rasa. bile aku nangis je, dia mesti tanya kenapa? huhu... miss u!.. baru rase skrg ni cmne rasanya bila dh kawen. skrg ni bile xjumpe sehari memang rindu. eh, aku nk cite pasal baby ke pasal hubby?? wakaka.. layankan jela....

hurmm...ni nk cite ni.. aritu, hubby aku keje pg-mlm. biasa pg2 5.40pg dia dh bgn utk besiap. masuk shift kul7. so kena gerak b4 7 la kan? aku plak masuk kul8, balik 5.30 ptg. dia abes keje shift pg kul2, then masuk shift mlm kul9. so sempatla aku jumpe dia b4 dia g keje... selalunya shift mlm dia akn 3 mlm berturut. so hari tu keje aku byk plak.. xsempat nk siapkn by 5.30pm. so dgn kelam kabutnye kejar mase utk aku blk at least kul 7 ptg. sbb pg tu before g keje aku xjumpe dia. sbb dia balik kul7 pg, sampai dlm 7.20. aku plak by 7.15 dh kena gerak coz masuk kul8. terasala rindu gak pg tu bile mengenangkn mlm seterusnya pn tido sorg jugak.. so sempatla aku abeskn keje & balik kul7 ptg. sekali sampai rumah, abg dh ready kt meja mkn nk mkn. setia dia menunggu aku balik sbb nk mkn sama. terharu aku!... then dia ckp mlm tu dia xkeje sbb xbpe sihat..huhu.... kalaulah aku tau, aku balik 8.30 mlm. dpt gak ot rm8/jam. huhu.... sia2 je aku stay sampai kul7, gj same gak dia byr. hwa3.....

itulah ceritanya. bila dh kawen ni, kena fikir pasal org lain plak.. dulu pk diri sendr jerk!...pasal baby tu, apakan daya. kita hanya mampu berusaha je. selebihnya ALLAH yg menentukan.huhu.. seriously i'm really want a baby. tp org kata jgn terlalu berharap nanti xdapat. tp kdg bile tgk baby, rasa nk tu dtg dgn sendirinya... aku jugak xmenolak kalau ada rezeki. redha jela.. bak kata abg, ALLAH tahu segalanya. Dia ada perancangan yg lebih baik utk kita. ya ALLAH ya tuhanku, kau murahkanlah rezeki kami suami isteri. amin.....

~wassalam~

Ahad, Mei 27, 2012

..dilema..

Posted by ct hajar at 7:43 PTG 0 comments
hurmm...... tu la 1st yg keluar dr mulut ni...
xtau nk kate ape dh..
di luah mati emak, ditelan mati bapak... dikemam, aku yg mati!...
huarrggghhh!!!...
dlm dilema skrg ni.
beserabut kepala otak kalau pikir semua problem.
thesis xupdate2 lagi... keje plak mcm makin menekan diri.
rumah pn xpindah2 lg..
sekarang ni ktorg ade 2 pilihan rumah..
rumah yg 1st: rumah baru,  2 tgkt, 3 bilik.. brg dh masukkn sikit2. tp mslhnye kwsn tu baru,xramai org duduk lg. nk letak katil kt master bedroom agak payah la sbb tgga ke atas kecik. lg 1, agak jauh jugakla dr tmpt keje... deposit + sewa dh byr.. byk jugak dh laburkn kt situ.
rumah 2nd: dekat sikit dr tmpt keje. rumah bukan rumah baru.. 1st impression aku tgk memang aku xbekenan.. 2 bilik. deposit + sewa xbyr lg..tp kawsn tu dh ramai org dudukla.. dh lame establish kan..
hurmm.. kalau korg mane 1 yg korg pilih. pilh yg ramai org & dekat tp rumah buruk or rumah jauh sikit tp baru & xramai org.
dr segi keselamatan memang la prefer yg ramai org. tp kalau dr segi keselesaan, better yg baru. betol x?
huargghhh..pening2..

Jumaat, Oktober 28, 2011

~26 okt 11~

Posted by ct hajar at 1:08 PTG 0 comments
assalam....
saje je nk wat entry arini.. xde pape pon.
hehe...
rabu aritu emak kpd member aku kembali ke rahmatullah...
innalillahiwainnailaihirajiun...
semoga mak dia tenang di sana dan di tempatkan di kalangan org yg solehah..
xsemena-mena kenangan 6 tahun lepas menjelma lagi...
aku turut berasa sedih.
teringat awal-awal pemergian arwah..
hidup ni terasa suram...
ke mana-mana teringat dia.
ke depan rumah, nmpak kasut dia. terasa dia ada di rumah...
masuk rumah, nmpk bilik dia... terfikir, bile bangah nk balik?..
kadang-kadang, terasa nk berborak dgn dia...
pernah aku mimpi, aku tnye kat dia: sakit x ko mati?..
tp, mungkinkah dia dpt jwb semua soalan tu??
pernah jugak mimpi dia peluk kt leher ni...
memang betul2 terasa ade yg memeluk di situ...
katanya masa tu: 'aku syg korg semua...'
aku tersedar, rupa2nya tu semua mimpi...
meraung aku masa tu... time tu dlm pkul2-3 pg...
tp tula..kite terpaksa redha..

xkire betapa syg kite pd seseorang, semua tu xley jadi penghalang kalau malaikat sudah menjemput pulang...
terasa insaf seketika bila pergi ke kubur sewaktu pengebumian arwah mak member tersebut...

ya Allah, 
byknye dosa aku...
xdpt bygkan cmne bile kita pulak di jemput pulang...
tinggal di kubur yg gelap sendirian..
cuma amalan yg di bawa.
tapi, byk ke amalan aku???...
di soal oleh malaikat...
time tu xde talian hayat..
boleh ke kite mnjawab..

ya ALAH
 semoga kau permudahkan semuanya...
matikanla aku dlm keadaan beriman ya ALLAH..
kuatkanlah iman ku ini...
dan pimpinlah aku ke jalan Mu ya ALLAH, jalan yg diredhai..
bukan jalan org yg sesat.
amin..ya rabbal alamin...

p/s: kita di galakkan utk mengingati mati.. mengingati mati juga dpt pahala....i'allah....

~wassalam~

Sabtu, Oktober 15, 2011

Ini Kisah Semalam....

Posted by ct hajar at 11:43 PG 0 comments
sedih je tgk baby ni kan?...
itulah yg aku rasa semalam..
hukhuk!...
kamis aritu Mr F aku dtg.
semalam dia balik ke JB.
uwargghhh...kejap je jumpe..
selalu aku xrase sedih sgt bile bepisah dgn dia.
tapi semalam rasa sedih pulak..
1st, sebab dia naik bas xsalam aku pun. selalu dia salam...
tertunggu2 jugak kot2 dia turun @pun tgk kat tgkap. tapi....TAK!...:'(
2nd, of cos la sebab status dh betukarkn?..dulu pakwe, sekarang Tunang!..
terasa rindu pulak bile berjauhan. ahaks!.. 
sori ye, mode jiwang pagi2 ni...
aish!...pergila wahai kesedihan, datanglah kegembiraan..

hurmm...cite benda sedih ni, ade lg benda sedih dlm hidup aku.
semuanya gara-gara TAK DAPAT GAJI!..
aish..duit semakin menipis
kereta utk bulan 10 xbebayar lagi...
sewa rumah last month xbayar gak..
bill tepon semakin meningkat..
bill broadband bile nk bayar?...
perut mintak gak diisi..
minyak kete pon nk jugak..kete pn dh mcm ley bwk g noreh...
aish!....duit, duit....
cepatla setel semua ni....

so hajar, cepat2 la abeskn master ye!..
cepat2 cari kerja...
then boley la kawen...xyah dh nk rindu2 sgt org tue...kekekekeh....

for my abang,
i love you so much!..
thanks cos give me your support & always by my side when i need u.
mmuuuaaahh!!...

oopss!!..18 ke??..
sori, tertukar plak....okla, ni umum ok!...hak2..

kla, tata titi tutuuu....
~wassalam~

Sabtu, Julai 30, 2011

Friendship 4ever!!...

Posted by ct hajar at 4:06 PTG 0 comments
Friendship......
org melayu kata
persahabatan....
nampak macam simple, remeh & temeh..
tp bile kita dh rapat dgn seseorg,
atau berkawan lebih rapat dgn seseorang,
baru kita tahu apa erti persahabatan tu.
masa bersama amat seronok. 
semua dikongsi bersama.
suka, duka, menangis & ketawa.
bila berjauhan, berpisah..
terasa kehilangan.
tiada lagi gurau senda, keluh resah..
lumrah kehidupan.
ada pertemuan, ada perpisahan..
setiap pertemuan akan diakhiri dengan perpisahan....
hanya doa yg dapat di iringkan. 
semoga dia sentiasa gembira dgn kehidupan yg bakal ditempuhi...
all the best my friend!!...
to Wah Keng Sern @  Ger Wah,
we will miss u..
friendship forever & do not forget us...
keep in touch my dear friend!!...
fun for peace... ^_^ Y

our last day together...

our again...can't see sadness in our heart.


Sabtu, Julai 23, 2011

hanya tuhan yang tahu

Posted by ct hajar at 12:33 PTG 2 comments
Kadang-kadang...
aku rase aku xpernah rasa bahagia..betul ke???
atau pun aku yang tak bersyukur??...
hurmmmm.....semua tu kerja ALLAH..
semalam....
aku menangis lagi. huhu...
sedih bile mengenangkan perjalanan hidup yang asyik penuh onak & duri.
betul la, semua tu ketentuan ALLAH..
ALLAH takkan menguji hambanya kalau DIA tahu hambanya cukup kuat utk melaluinya..
tapi...
hidup kita, kita yang kena rancang
selebihnya, kita serahkan pada yang ESA.
ALLAH takkan mengubah nasib sesuatu kaum kalau kaum itu sendiri tidak mengubah nasib hidupnya.
begitu juga kita..
kalau kita xberusaha untuk mengecapi kebahagiaan, kita xkan capai kebahagiaan itu.
tapi.....
aku dah cuba utk hidup bahagia...
masih juga aku berduka..
mungkinkah ada duka dalam kebahagiaan??...

kebelakangan ni...
hubungan aku dgn dia semakin jauh..
bersama-sama dgn jarak yg terpisah..huhu...
panggilan-panggilan aku jrg mendapat sambutan... 
boleh dikatakan satu yg terjawab dlm 10 panggilan..
begitu juga dgn mesej yg dihantar. langsung tak dibalas.
apakah salahnya?..dimanakah silapnya??..
aku semakin keliru.
dia rasa ke ape yg aku rasa?..
kalau dia rasa, kenapa buat aku macam ni!
bersabarla wahai hati & perasaan..
semoga ada hikmah semua tu..
kita xtahu apa yg tersirat dlm yg tersurat.
hanya ALLAH yang tahu semuanya..
Ya ALLAH, kuatkanla semangatku & teguhkanla imanku terhadapMU dalam menempuh ujianMU ini ya ALLAH..
AMIN...

Rabu, Julai 20, 2011

tension...

Posted by ct hajar at 3:26 PTG 2 comments
huhu.. 2,3 hari ni aku stress sgt2. stress dgn keadaan. terasa mcm tersepit pon ye jugak!!... aku xtau ape yg perlu aku buat. aku nk buat istikharah. tapi..... keadaan x mengizinkan.
semalam aku sangat serabut & kusut. really2 need someone. especially someone that i love very much!.. last day, i got some news that make me so sad. what can i do???...im not strong enough for all this. ya ALLAH, please help me...
TODAY, again..i got a bad news. huhu....bulan ni xrenew contract. so...xdapatla gaji utk julai ni..huhu.... terasa bagai sudah jatuh ditimpa tangga. so malang!..huhu....
so sekarang ni hanya mampu berdoa semoga semuanya kembali pulih..untuk perkara yg perlu aku serahkan kepada yang Esa, akan ku serahkan kepadaNYA.. hope everything will be better & i make a good decision. kalau memang dia bukan tercipta utkku, aku REDHA....

Sabtu, Mei 28, 2011

sharing IS caring...

Posted by ct hajar at 10:56 PG 0 comments
kan best kalau kita dpt share everything dgn somebody. nak, nak dgn org yg kita syg. tapi.... kalau kita xdapat share dgn dia, org yg kita sayang mesti kita rasa sedih kan? tu la yg aku rasa.. sedih sgt!.. :'(
kita semua harap ley share everything, suka duka, pahit manis dgn org yg kita sayang. tapi kalau kita xdapat nk share, sumbangkan telinga pn susah, cmne???...ni la yg aku wat sekarang. share dgn blog ni.. huhu... lumrah hidup, ada suka, ada duka.. xselalunya kita akan rasa happy.. sekali sekala, akan ada kisah duka & sedih dlm hidup ni. kalau kita xpernah rasa pahit, kita xkan menghargai rasa manis.. am i right?

Rabu, Mei 25, 2011

Ini Kisah Semalam.....

Posted by ct hajar at 11:44 PG 2 comments
hari ni aku nk cerita apa yg jadi semalam. hari ni & esok xley cite la kan.. xtau lagi ape akan jadi...
 semalam hari yang agak sedih la bagi aku.. huhu... semalam aku 1st day period. sakit gakla perut aku ni. so aku g fak half day je... otw balik, dpt msg dr dia (cyg aku la..): "ayg, abg dh bncg dgn mak pasal ayg. mak nk ayg keje dulu.." agak sedih gak bila baca msg tu.. xlama kemudian, air mata ni terus nk meleleh... :'(

aku xtau kenapa.. rasa sedih giler.. aku tau aku xde keje, im nothing!.. aku cakap dlm hati, kalau dh memang ktorg xde jodoh, wat cmne pon tetap xkan ada jodoh. aku sedih bile org luar sibuk dgn masa depan aku.. family aku pn xkata apa2... huhu.. bukan aku nk blame pihak sana. tp bile keluar soal ni, aku jadi sensitif.. master aku pn belom habis, sibuk nk kejar yg lain. nanti last2 yg aku wat kemana, yg aku kejar xdpt..

ptg tu jugak aku kol mak aku kata dia may b xjadi dtg dlm masa terdekat ni.. aku xsampai hati sbnrnya nk hancurkn hrpn mak aku. dlm masa sama gak, aku xnk mak aku tertggu2 kdtgn dia.. aku dh penat dgr soklan dr mak aku.. bile dia nk dtg?...so, aku xde pilihan.. aku terpaksa gak ckp kt mak.. I'm sorry mak... truly i'm also sad and tired of all this!...

skrg ni aku buat kputusan utk hold dulu kot tentang ktorg ni... Ya ALLAH, kalau dia memang jodohku aku redha ya ALLAH. aku redha dgn segala yg telah Kau tentukan utkku.. kerana itulah yg terbaik bagiku.. amin....

Selasa, Mac 22, 2011

Gemuk????

Posted by ct hajar at 2:06 PTG 0 comments
Huhu... bace tajuk je dh takut kan?.. kalau jadi betul cmne gaknye. hurmm... skrg ni berat badan aku semakin bertambah akibat selera makan yang xpernah kurang. so skrg ni aku plan utk catu makanan. bley ke?? wait n see... aku pn xtau aku boleh buat x. tapi if tanam azam & yakin pada diri, insyaALLAH kita boleh buat. chaiyo3!.... sekarang ni kena tukar mind set. makan untuk hidup bukan hidup untuk makan!... HAJAR BOLEH!!....
 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates