Sabtu, Julai 23, 2011

hanya tuhan yang tahu

Posted by ct hajar at 12:33 PTG
Reactions: 
Kadang-kadang...
aku rase aku xpernah rasa bahagia..betul ke???
atau pun aku yang tak bersyukur??...
hurmmmm.....semua tu kerja ALLAH..
semalam....
aku menangis lagi. huhu...
sedih bile mengenangkan perjalanan hidup yang asyik penuh onak & duri.
betul la, semua tu ketentuan ALLAH..
ALLAH takkan menguji hambanya kalau DIA tahu hambanya cukup kuat utk melaluinya..
tapi...
hidup kita, kita yang kena rancang
selebihnya, kita serahkan pada yang ESA.
ALLAH takkan mengubah nasib sesuatu kaum kalau kaum itu sendiri tidak mengubah nasib hidupnya.
begitu juga kita..
kalau kita xberusaha untuk mengecapi kebahagiaan, kita xkan capai kebahagiaan itu.
tapi.....
aku dah cuba utk hidup bahagia...
masih juga aku berduka..
mungkinkah ada duka dalam kebahagiaan??...

kebelakangan ni...
hubungan aku dgn dia semakin jauh..
bersama-sama dgn jarak yg terpisah..huhu...
panggilan-panggilan aku jrg mendapat sambutan... 
boleh dikatakan satu yg terjawab dlm 10 panggilan..
begitu juga dgn mesej yg dihantar. langsung tak dibalas.
apakah salahnya?..dimanakah silapnya??..
aku semakin keliru.
dia rasa ke ape yg aku rasa?..
kalau dia rasa, kenapa buat aku macam ni!
bersabarla wahai hati & perasaan..
semoga ada hikmah semua tu..
kita xtahu apa yg tersirat dlm yg tersurat.
hanya ALLAH yang tahu semuanya..
Ya ALLAH, kuatkanla semangatku & teguhkanla imanku terhadapMU dalam menempuh ujianMU ini ya ALLAH..
AMIN...

2 comments:

Ini Raha on Ahad, Julai 24, 2011 10:51:00 PG berkata...

pasti ada kebahagiaan walaupun dalam perpisahan..waktunya je belum sampai ;)

ct hajar on Ahad, Julai 24, 2011 1:10:00 PTG berkata...

thanx puan ini raha..semoga ade nur di hadapan sana..hehe....

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates