Memaparkan catatan dengan label happy. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label happy. Papar semua catatan

Sabtu, Januari 19, 2013

Its Our Vacation

Posted by ct hajar at 6:26 PTG 0 comments
assalamualaikum...
hari tu ade cite pasal bday hubby kan??..
hurm... at last, aku xwat ape pon utk dia.
tp memang ade plan cam nk belanja dia pegi becuti..
so last week, ambik cuti stat kamis ~ ahad... hihi...
ari kamis tu pegi setelkn tesis aku yg kena gantung lg tu.. uhuks!..
jumaat tu  ktorg pegila becuti.. 1 mlm jerk.. xmampu nk lame2.
nk tau ktorg g mane??...
pegi PORT DICKSON jerk...
g dekat2 je, mls g jauh2 dgn perut buncit ni.. hihi....
meh lyn pict ni... (byk pict aku sbb hubby je yg ambik gmbr) haha...

pict kat hotel. after breakfast....

after breakfast gak.. gemuk x?.. hehe
at Muzium Tentera Darat PD,


singgah sini before going back. permintaan hubby...

cam Tuanku Abd Rahman x? haha

amek pict kt jet!...
 kat PD ktorg stay kat Coral Admiral Cove.
best gakla biliknye. tp xde jacuzi. hehe...
pict xde plak.. dlm hanphone...hehe
lepas la jugak aku pnye release..
2 minggu before tu memang duk pulun keje. tension dgn mslh2 yg ade...
sbb tu jugak mntk cuti pjg. alhamdulillah, relax sikit walaupun terfikir gak kerja2 yg ditinggalkn..
before balik tu pegi muzium tentera darat..
ikutkn mls nk g. tp bile org sblh dh nk merajuk, singgah jela.......
lbh kurg 11++ am ktorg check out & balik kg..
ptg tu ade wedding kt kg. memeber sekolah dlu..
sampai2 umah kul2 ptg.. sempat gak mkn dlu (lapar pnye pasal)
last2 g weding dlm kul3. haha...
pengantin dh sanding, org pn xde..
xpela, janji aku g wedding dia..

oh ya, arini 19/1/13...
bermakna genap 11 bulan perkahwinan ktorg..
next month our 1st annivesary...
ape nk bg kt hubby yerk?...
hurmm.... nnt la kite pk yerk..
okla, kite sambung next entry nanti..
~wassalam~

Ahad, November 25, 2012

november sudaa...

Posted by ct hajar at 9:32 PTG 0 comments
assalamualaikum...
sekejap masa berlalu. diam xdiam kite dh berada dihujung 2012.
dh 9 bulan jugak aku jd isteri org.
alhamdulillah...
dh agak lama gak xupdate blog ni. bkn agak, memg lame kot!...
bajet bz la... huhu




memg busy pon. skrg kerja memg menstresskn!..
rasa cam nk quick je.. huhu
so far skrg, borg kuning dh submit dh..
kire borg kuning ni notification utk kite hntr tesis la...
baby pon dh almost 5 months in my tummy..
lbh kurg 4 months lg..
rasa cam baby dh gerak tp xrasa sgt.
juz rasa bedenyut je kdg2..
skrg makin malas nk mkn vit dr klnk. huhu..
hope ank ummi sehat kt dlm.
selera skrg pn better from previous month..
bolehla nk mkn dh compare dgn dlu..
aritu check up naik 0.5kg je..
perut pn xbpe nmpk sgt lg..hihi
aku igt, bile aku peknen 4 bln dh mcm 6 bln



tp xjgak rupenye.. alhamdulillah..
kla, continue next time...



Rabu, April 11, 2012

our honeymoons!!

Posted by ct hajar at 2:04 PTG 0 comments
Assalamualaikum..
hehe... arini aku buat 2 post sekali gus.. haha
ok, ni pasal honeymoon ktorg.
tgk tajuk pon ade 'S' kan..
so, ni pasal honeymoon ktorg one kat Langkawi, and lg 1 kat Cameron Highland...
baru bape bulan kawen dh 2x honeymoon kan?..haha
actually yg CH tu, sbb hubby dtg sini.
so xtau nk g mane, ktorg pon pegila CH...
ok kite cite satu2..

ktorg g Langkawi dari 28 feb sampai 4 mac..
6 hari 5 malam ktorg kt sane..
lame giler kowt!!...
ktorg g by flight.. coz malas nk drive..
ktorg gerak 27hb dari JB then menginap 1 malam kt bangi..
then esoknye gerak ke LCCT.
ktorg letak kereta kt tepi jln tu je.. skali balik, dptla 1 saman parking. hwa3...
ktorg pnye flight dlm pukul 2.15 ptg. lbh kurg sejam ktorg sampaila kt Langkawi tu...
kat sana, ktorg sewa kereta (Hond Jazz) dptla dlm rm80/day..
murahla jugak kan?..ni kire harga member2 la..hehe...
kat sane, cuaca kurang sikitla..
byk hujan.. mlm je hujan..
ktorg stay kat BELLA VISTA hotel. inc breakfast. okla kan...
hotel tmpt ktorg stay..

hotel interior..

bykla jugak tempat2 yg ktorg pergi..
actually ni 3rd time aku sampai ke Langkawi. alhamdulillah...
so, tau la sikit selok belok langkawi ni..
tp langkawi ni kecik je.. i'allah xkan sesat... ikut je signboard, i'allah sampai la...
 antara tempat yg ktorg pegi:
1st day: xpegi mane2. duk hotel melepaskan lelah je sampai mlm.. hehe
2nd day: Makam mahsuri. kat situ panas giler sampai ktorg bepeluh2.. then terus je balik hotel. igt ptg tu nk keluar. tp dh masuk bilik, haram nk keluar!!..kekekekeh
kat Makam Mahsuri

3rd day: Island Hopping (pulau dayang buting + beras basah), underwater world (lg best Aquaria kt KLCC kot!).. then pegi beras terbakar..biase je sbnrnye. tp melayan kehendak husband, pegi jugakla..  then ktorg makan ikan bakar dekat2 situ.. tp xambik ikan bakar pon. ambik lauk biase2 je...
ready for Island Hopping

kat tasik dayang bunting

Eagle feeding

Pulau Beras Basah


4th day: cable car. ptg tu xkemana2 sbb hubby nk solat jumaat. sbb dh hari ke4 kan, xley la nk jama' solat dh... ptg tu ade gak urusan yg perlu diselesaikn..hurmm...
at oriental village

Langkawi cable car

at skybridge.. love u b!

sky bridge

5th day: MARDI agro technology.. okla, dpt mkn buah free... hehe... kalau malaysian just rm5/person/ entry.. bestla jugak naik tram. hehe.... then, ktorg shopping coklat sket & sudu coz mak mertuaku kirim. hehe...then ptg tu pegi Dataran Lang, tgk sunset.
Mardi ticket

with foreigner from Sweeden

makcik sedang berkebun

Dataran Lang, Langkawi

sunset at Dataran Lang

6th day: xke mana2 pon.. just duk bilik packing brg & get ready to check out from hotel...
babai langkawi.. sehingga berjumpa lg... =)
~~~~~
that's all for Langkawi..
ni kat cameron plak.. hehe..
ktorg pegi Cameron weekend yg lepas..
tp xbyk sgt pict ktorg snap...
yg bestnye honeymoon kali ni aku dpt sejambak bunga from hubby & 6 pot of cactus!..
thanx u syg!..
actually, aku yg request. haha...
yela, xpernah dpt bunga.. teringin gak dpt bunga..
lebey2 lg dr org yg kite syg kan!..
ni 1st time aku dpt bunga dr seorg lelaki...
dan lelaki itu adalah suamiku..
MODE: sgt2 suke!!... kekekeh
ok, kt Cameron ktorg stay kat Planter's hotel..
hotel ni terletak kat Tanah Rata..
okla biliknye.. sgt puas hati..
tp kurg sejuk sikit kat sini..
so kalau sesapa nk pergi, aku suggestkn stay kat Brinchang.. sane sejuk sikit sbb atas lg dr Tanah Rata..
tp kat sini, senang sikit nk cari mkn.. depan tu je dh ade kedai makan..
ktorg gerak dari Bangi dalam kul11 pg.. sampai Tanah Rata dlm pukul3.30 ptg..
kire cepat gakla ktorg sampai.. lgpon xbyk berhenti.. just buang air & isi minyak je..
sampai je, terus check in hotel & spt biasa, melepaskan lelah..
lepas tu, hubby turun ambik brg yg tertggl & beli mknn.. hehe..
esoknye, ktorg pegi mkn western kat tepi jln. xigtla ape name kedainya.. tp ade lmbg stoberi besebelahan dgn De' La Ferns..
plan lepas tu nk g plug & mkn stoberi..
tp xdpt pon.. tgk Kasimanis strawberry mcm best je.. pegila naik situ.. skali tu, stoberi dia tutup coz pokok xbape elok. huhu.. kesian hubby aku kempunan..
ktorg pegi gak Rose Valley.. *sbb aku nk bunga rose!.. hahahaha
so, dptla aku bunge ros.. hehe.. sengih sampai telinga..
before that ktorg pegi cactus valley.. pon sbb aku nk cactus jugak. kekekeh.. kesian hubby aku kena paw!..
that's the gift from my hubby.. =)
roses!

cactus!
kalau pergi Cameron Highland xmakan strawberry, xde makna kan?..
so esoknya ktorg pon meneruskan misi mencari buah strawberry...
tp kali ni malas nk pegi kebn strawberry, so terus je ke pasar KEA FARM..
ktorg beli 3 paket.. 2 paket rm10 (sederhana) & 1 paket lg RM10 (besar punye!!)..
puas hati la jugak.. coz dpt strawberry yg besar2 & manis jugak..
selain tu, beli jugak buah oren & labu (hubby ngidam labu msk lemak) kui3...
& beli jugak jagung rebus.. (lapar punye pasal coz xbreakfast lg)..hehe
dh dpt ape yg nak.. so, terus la turun dr Cameron Highland..
before that, singgah jap kat Bharat Tea Plantation..
minum2 teh & mkn kek sket.. hehe...
apalah makna gak xminum teh kat Cameron ni.. ye dak?..
then, meneruskan perjalanan utk pulang ke pangkal jalan..hehe...
turun tu hubby bawak..
tetbe aku pon pening2 & rase nk muntah plak..
MENGANDUNG KE???
wallahu'alam.. may b sbb kurg tido gaknye..
kla, sampai berjumpa lg at next entry..
~wassalam~

2nd episode about my wedding

Posted by ct hajar at 11:24 PG 0 comments
Assalamualaikum...
ok, post kali ni pasal wedding belah laki..
aritu aku lupe nk post coz dh byk sgt menaip.. hehe...
pjg sgt citer aritu kan...okla, since cite ni pon dh basi, layankn je gambar2 ni.. hehe

our rombongan..

atas singgah sana... xde kipas coz pengantin laki lupe nk bwk.. panas wooo...huuu

wpun panas, tetap senyum..hehe


my fren's family.. thanx for join us..

my family..

with my nephew, Aqiel Rayyan

that's all..
~wassalam~

Isnin, November 21, 2011

From Korea with Love....

Posted by ct hajar at 8:59 PTG 0 comments
assalamualaikum....
aritu kan aku ada bagitau yang Mr Fiance aku pegi Korea kan?
tengokla ape yg dia belikn utk aku...












the cute fridge magnet..

a sentimental purse..
 AND...


the beautiful handbag..
terima kasih wahai kekasihku...
aku sayang kamu sepertimana engkau menyanyangiku...
semoga kasih antara kita terus kekal ke akhir hayat. 

amin....

~wassalam~

Selasa, Oktober 04, 2011

enter to the 3rd stage: engage!..

Posted by ct hajar at 8:42 PTG 2 comments
assalamualaikum...ellooppp..hye2..
kabare? aku ora waras..huhu..
cecema sikit. 
balik dr kg after tunang terus sakit tekak & skrg ni sesema..huhu...
terus terang jela aku dh tunang skrg ni. hehe..
xyah sorok2 dh. haha...
so far, ahamdulillah...
semakin hari, semakin sayang!...
hahahaha...nk ayat jiwang karat jugak kan..asyik raha je bg ayat jiwang. hahaha..
tema aku wat utk tunang ni adalah dark purple...
cantekla jugak.. kire terlaksana lah impian aku utk wat purple time tunang.
mula2, nk purple, pas2 member suggest turqoise..
sbb tgk bj turqoise tu cantek.
pk, pnye pk..nk wat turqoise. aku pn xbyk bj turqoise..
sekali pegi beli baju, turqoise xde saiz la pulak!!...
pas2, beli la jugak dark purple.
memang dh jodohla dark purple tu..
nk purple cair, aku byk dh baju kaler camtu. dark purple xde lg..
so..PROCEED!!....'dark purple'
utk andam pulak, aku amek bridal sengkang (area tmpt aku)..
suggested by my sis's fren...
bridal ni mak nyah...
tp aku mntk mak andam.. dh mak tu, pompuan la kan.. bukan mak nyah!..
andam tu org sg. abong...dia freelance je..tp okla solekan dia...
puas hati!!...
oklah, ckp byk pn xgune..tembak pon xkena..
so layan pict tunang aku ni!...
ade org tu sebok sgt nk tengok kan? hahahaha....
2x tembak dh org tu kena.. kekekeh

antara hantaran favourite aku..hehe
pembikinan sireh junjung..pakai kain batik di situ ye!..
tadaa!!!...hasilnye..=) *kreatif jugak aku erk?*
semua hantaran....yg gabus tu, xwat lg sireh junjung..
dgn sireh junjung.. tp xnmpk pulak..kt ujong sane..hehe
busana muslimah..sori ye, ade towel. dia nk interprem jugak..maafkanla ia..huhu
in progress....
siap!!...
with mother in law to be...

candid!..
bajet malu..
lovely mom...org plg hepi...

upacara sarung cincin

epi dpt 2 cincin emas  =)

hantaran from him

*=)*

antara rakan yg hadir...
okaylah..tu je..
mode: tunangan org dah...
~wassalam~
 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates