Memaparkan catatan dengan label mylove. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label mylove. Papar semua catatan

Sabtu, Jun 22, 2013

welcome motherhood..

Posted by ct hajar at 6:57 PTG 0 comments
assalamualaikum...
dh berbulan2 xupdate blog ni. bersarang, bersemut, bekulat.. semuala yg ber..ber....hehe

alhamdulillah, 11 apr 2013 aku selamat melahirkan seorang putera ke dunia ini.
menambah khalifah ALLAH dan umat nabi Muhammad saw di muka bumi ini.
pengalaman bersalin xdela begitu seronok dan xla ngeri mana.. alhamdulillah semuanya selamat walaupun ada beberapa masalah pd baby.
1st time bersalin, xtau cmne nk meneran. xpayahla nk cerita terlalu detail. kalau boleh aku xnk igt semua detik tu. cukupla aku rasa sekali tu je... huhu... pendek kata baby aku hampir lemas & dimasukkan ke NICU, HSA JB. aku bersalin normal. masa lahir baby xmenangis & suhu bdn dia cecah 40 degree. so doctor terpaksa tidurkn dia & intubate. ini utk elakkan kekurangan oksigen ke otak. lepas lahir dia aktif sgt... lepas doctor cuba nangiskn dia. sbb tu doctor tidurkn dia utk dia berehat. xbg byk gerak spy oksigen lebih ke otak. masa tidurkn dia 2x dia doserang sawan. Doctor sahkan anak kami HIE stage 2 (xigt ape fullnye.. yg aku igt hypoxia). effectnya budak akan lembap. doctor kena monitor perkembangan dia cmne smpai umurnya 18 bulan. Allahuakhbar!!... begitu besar dugaan ALLAH buat kami pd masa tu. dlm fikirn aku anak aku antara hidup & mati je... bila teringat, aku akan menangis. emosi sgt xstabil masa tu. bygkn after lahirkn dia aku xsemmpat sentuh, cium dia apatah lagi bagi dia susu & peluk dia. aku sgt menunggu detik2 utk aku peluk cium & susukan dia. 4 hari dia di NICU, lepas tu dia turun ke wad bawah utk feeding teraphy. seminggu lebih jugak dia kat situ. lbh kurg 13 hari dia duduk kat wad after deliver. setiap hari kami suami isteri melawat dia. awal2 bila tgk dia tidur langsung xbuka mata & bergerak, luluh rasa hati. laju je air mata mengalir... begitula perassan seorang ibu. ALLAHUAKHBAR!... besar sungguh nikmatMU.
lepas dia discharge dr hospital, lega rasa. Alhamdulillah... sekarang ni makin aktif.

ni la putera hati kami: MUHAMMAD MUQRI HARRAZ, 6.25am 11 Apr 13, 2.65kg.
ummie & abhie loves u sayang!!...

Ahad, Disember 23, 2012

End of 2012

Posted by ct hajar at 9:49 PTG 0 comments
assalamualaikum....
hari ni 23hb disember 2012.
huh... kejap dh ujung thn. apa aku buat dlm setahun ni erk?
perubahan paling besar dlm hidup aku adalah transition to be a wife & a mommy to be next year.
alhamdulillah...
skrg ni baby dh msuk 5 months. semakin aktif!..
seaktif mommynye di tempat kerja. hik2...
citer tempat kerja, kerja memang menensionkan...
lately memang aku tension...
dgn aku pnye confirmation yg masih tertangguh sampai early february..huhu...
ikutkn hati & perasaan mau aku hantar surat resign.
bila fikir anak yg kt dlm ni buat aku fikir 10~100 kali...
semoga ada rezeki utk anak ini...
ya Allah, aku sygkn zuriatku ini, keluargaku yg baru dibina & suamiku yg selalu bagi dorongan.
Kau murahkanlah rezeki kami, rezekiku, rezeki anak-anakku, rezeki suamiku....
amin....
*tetibe kuar doa plak.. hehe....*
skrg ni rse down tu, memang down..
bila org kate kerja kita xok, rse cam apa fungsi aku????
aku sabarkn diri, cuba utk buat yg terbaik, buat apa yg dorg mahukan...
jujur, ikhlas aku kata, aku xde talented nk jg ENGINEER!!..
aku tak dilahirkan utk jadi ENGINEER!!...
apalah nk jadi dgn aku kan??...
dlm plan skrg ni nk gantung lg pengajian master aku...
sbbnye, dana xberapa nk ada.
lg 1, bln 2 register new sem, 2 bln lps tu, aku besalin...
abes pantang dlm bulan 6, bln 9 register lg...
byk nk kena pakai duit.
master, baby..huhu.....
so aku decide utk gantung lg, & register bln 9 nnt...
semoga ALLAH merahmati apa yg bakal aku buat ni...
permudahkanlah semuanya ya ALLAH...
amin....
kla, chau dulu...
new year ni plan nk g mkn angin kt PD.
oh ye, 28 ni bday abang...
apa adiah ye?... xpe, kita update nanti...
blah dulu...
Assalamualaikum...



Selasa, Jun 05, 2012

rasa itu datang lagi..

Posted by ct hajar at 9:00 PTG 0 comments
assalamualaikum..
arini 5/6 dh... pantasnya masa berlalu...huhu
bermakna dh hampir 4 bulan aku mendirikn rumahtangga. chewah!!.. skema giler ayat.
hurmm.... malam ni saja isi mase lapang dgn online. dh lame xonline.. makin pening plak aku tgk internet ni.. semua nk dialih bahase ke english. langsung aku xpaham ayat tu..huhu... 
sambil2 online, tgkla fesbuk2 member yg sudah sebulan lebih aku tgglkn. tgk pict anak2 diorg.. comelnye!!..
tu la salah satu hobi aku bile on fb. tgk anak2 member, baby2.. cute sgt tgk diorg comel2.. dan mcm biasala, rasa nk baby. huhu..... tetbe rasa sedih. bile nk ada baby?? huhu.... abg xde plak kt sblh ni utk aku lepaskn perasaan.. so, blog nila 2nd choice aku. selalunya bila sedih abgla tmpt aku luahkn rasa. bile aku nangis je, dia mesti tanya kenapa? huhu... miss u!.. baru rase skrg ni cmne rasanya bila dh kawen. skrg ni bile xjumpe sehari memang rindu. eh, aku nk cite pasal baby ke pasal hubby?? wakaka.. layankan jela....

hurmm...ni nk cite ni.. aritu, hubby aku keje pg-mlm. biasa pg2 5.40pg dia dh bgn utk besiap. masuk shift kul7. so kena gerak b4 7 la kan? aku plak masuk kul8, balik 5.30 ptg. dia abes keje shift pg kul2, then masuk shift mlm kul9. so sempatla aku jumpe dia b4 dia g keje... selalunya shift mlm dia akn 3 mlm berturut. so hari tu keje aku byk plak.. xsempat nk siapkn by 5.30pm. so dgn kelam kabutnye kejar mase utk aku blk at least kul 7 ptg. sbb pg tu before g keje aku xjumpe dia. sbb dia balik kul7 pg, sampai dlm 7.20. aku plak by 7.15 dh kena gerak coz masuk kul8. terasala rindu gak pg tu bile mengenangkn mlm seterusnya pn tido sorg jugak.. so sempatla aku abeskn keje & balik kul7 ptg. sekali sampai rumah, abg dh ready kt meja mkn nk mkn. setia dia menunggu aku balik sbb nk mkn sama. terharu aku!... then dia ckp mlm tu dia xkeje sbb xbpe sihat..huhu.... kalaulah aku tau, aku balik 8.30 mlm. dpt gak ot rm8/jam. huhu.... sia2 je aku stay sampai kul7, gj same gak dia byr. hwa3.....

itulah ceritanya. bila dh kawen ni, kena fikir pasal org lain plak.. dulu pk diri sendr jerk!...pasal baby tu, apakan daya. kita hanya mampu berusaha je. selebihnya ALLAH yg menentukan.huhu.. seriously i'm really want a baby. tp org kata jgn terlalu berharap nanti xdapat. tp kdg bile tgk baby, rasa nk tu dtg dgn sendirinya... aku jugak xmenolak kalau ada rezeki. redha jela.. bak kata abg, ALLAH tahu segalanya. Dia ada perancangan yg lebih baik utk kita. ya ALLAH ya tuhanku, kau murahkanlah rezeki kami suami isteri. amin.....

~wassalam~

Rabu, April 11, 2012

2nd episode about my wedding

Posted by ct hajar at 11:24 PG 0 comments
Assalamualaikum...
ok, post kali ni pasal wedding belah laki..
aritu aku lupe nk post coz dh byk sgt menaip.. hehe...
pjg sgt citer aritu kan...okla, since cite ni pon dh basi, layankn je gambar2 ni.. hehe

our rombongan..

atas singgah sana... xde kipas coz pengantin laki lupe nk bwk.. panas wooo...huuu

wpun panas, tetap senyum..hehe


my fren's family.. thanx for join us..

my family..

with my nephew, Aqiel Rayyan

that's all..
~wassalam~

Khamis, Mac 15, 2012

i'm married...

Posted by ct hajar at 9:20 PTG 0 comments
assalamualaikum..
alhamdulillah, tanggal 18 februari 2012 aku sah menjadi isteri kepada MOHD FIRDAUS B ABD RAIS..
setelah hampir 4 tahun menyulam cinta, 4 bulan kami mengikat tali pertunangan, dengan sekali lafaz dia telah menjadi suamiku yg sah..
aku harap rumahtangga kami akan berkekalan hingga ke akhir hayat. amin....

18 march ni genap sebulan aku menjadi isteri org..
hampir sebulan ni alhamdulillah, semuanya baik2 belaka...
byk gak benda aku nk citer kt blog ni...
1. pasal wedding belah aku dan dia.
2. pasal honeymoon..hehehe...

tu jela kot. budget byk benda je nk citer..kui3..
yela, dekat sebulan xupdate blog..huhu...busy ke sana ke mari..
skrg ni tanggungjawab dh bertambah..
tanggungjawab sebagai anak kepada 2 psg org tua, pada suami dan xlupa jugak tanggungjawab sbg pelajar & pekerja.. (walaupun belum 100% bekerja..huhu)
next entryla ye aku citer pasal wedding..hehe....mcm pjg sgt plak kalau citer kt entry ni...

kla, wassalam..... =)

Selasa, Disember 27, 2011

Positif..-ve??

Posted by ct hajar at 8:26 PTG 0 comments
assalamualaikum...
hehehehehe...
ni nk cite nie..
tadi pegi buat HIV test kat klinik kesihatan Bukit Gambir..
main redah je sbnrnye..
tnye kat registration kaunter, dia kate arini pon boleh...
so, terusla wat test..

sebenarnya, aku debo giler mase nk wat test tu..
huhu..takutla tetibe +ve kan?
xke naye??
lagi satu, aku penah mimpi..
time tu aku sesak nafas coz idung tesumbat..
dlm mimpi tu aku g la check kt klinik, pastu dia kate aku +ve HIV..
GILERR????...
tp mase tu aku rase, oh..cmni ke HIV.
xla teruk sgt rasanya..
hahahaha...sengal!
dh nama pon mimpi kan...sah2la xbetol!..
tegelak bile igt..
balik pada citer asal...
mase masuk klinik sampaila jumpe doctor, sejuk je rasa tgn aku ni...
isi borang pon bedebar..huhu
then mase test tu, borakla jugak dgn doctor tu..
medical assistant actually.. (like my fiance..ahaks!)
rindu pulak kat dia...
tnyela cmne nk tau +ve or -ve?..
dia kate juz nk tau reactive or not je..
if reactive, kenala wat next test utk tau +ve or -ve...
juz saringan je sbnrnya...
then resultnye opkosla not reactive..
yahooo!!..ley kawen!...hehehehe
then, biase org seal kan borang tu..
dia xseal pon..
aku tnyela, xseal ke?
awak seal sendiri la...
hahahaha...sempoi giler!...
alhamdulillah, setel dh 1 benda..
tggl interview ni..
mintak2la sempoi mcm td. hehehehe...


actually, esok birthday my future hubby...
HAPPY BIRTHDAY MY SWEET HEART..
u are always in my heart now and forever...
hope ikatan yg akan di bina nanti berkekalan hingga ke akhir hayat.
xlupe jugak, thanks for everything that u gave me...
LOVE U sayang... mmuuuaaahhh3!!...
^_^Y weee!!!!

~wassalam~

Selasa, Disember 20, 2011

preparation progress

Posted by ct hajar at 12:32 PTG 0 comments
Assalamualaikum...
Entry ari ni nk citer pasal progress wedding preparation..
hurm...xtaula nk kate dh bape percent... lbh kurang 60-70% kot.. agaknye la...
pasal borang nikah almost done!..
tinggal nk wat HIV test jerk..
lagi 1 cabaran..INTERVIEW!!..
hwa3.. mcm xready je nk interview.
mesti ade org rase pelik kan?.. 
nape ade interview plak..
kat Johor memang camtu caranya. negeri lain, aku xtau plak...
tp aku rase, xpernah plak dgr org xkawen sbb fail interview..
cume juz nk refresh je bab2 agama ni...
kira bagusla jugak kan?..
hari tu aku dh refresh bab2 fardhu ain ni..
hope ok la...
tapi, bagus jugak dia wat cmni..
kadang2 kita ni terlupa bab2 fardhu ain ni..
jenis2 najis, air..
bab2 yg membatallkn wudhu, solat..
rukun2 solat, wudhu.. korg masih igt x?..
bagusla kalau igt...
ok, tu bab borang nikah..
bab baju nikah, dh siap dh.. cume kena alter sikit.. so by this friday i'allah siapla..
bab barang2 hantaran pulak, done!...
tinggal nk cari bekas2 utk letak hantaran je...
lagi 1, benda yg kecik2 xsettle lagi...
beg goodies, bunge manggar, bunge telur dll..
kad kahwin alhamdulillah, settle sudah.. tgh tggu cetak.. b4 CNY ley dapat la..
alhamdulillah...
lagi ape erk? aku rase mcm dh ok dh...
kalau ade yg rse kurg & benda tu penting, gtaula ea..thank you...

~wassalam~

Isnin, November 21, 2011

From Korea with Love....

Posted by ct hajar at 8:59 PTG 0 comments
assalamualaikum....
aritu kan aku ada bagitau yang Mr Fiance aku pegi Korea kan?
tengokla ape yg dia belikn utk aku...












the cute fridge magnet..

a sentimental purse..
 AND...


the beautiful handbag..
terima kasih wahai kekasihku...
aku sayang kamu sepertimana engkau menyanyangiku...
semoga kasih antara kita terus kekal ke akhir hayat. 

amin....

~wassalam~
 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates