Selasa, April 19, 2011

cerita hari ni...

Posted by ct hajar at 4:00 PTG
hyep... pe cerita utk hari ni?... ha... aku ada byk cerita & pengalaman utk hari ni walaupun hari ni belum habis lagi.....ok, meh aku cerita pengalaman utk hari ni.. hari ni aku pegi awal ke fakulti sebab nk masukkan sampel. so pegi dalam pukul 8.30 gitu. biasa aku akan pegi plg awal pon kul9 pagi. tp kalau ada keje waktu camtu la kebiasaannya aku akan pegi ke fakulti... so cam biasala aku pon drive la ke fakulti... pastu tiba depan lampu trafik UKM, lampu merah.. ade la 2,3 kali gak berhenti tggu turn jln. biasalah, pagi2 org ramai. memang mcm tu pn lampu trafik tu. bg keutamaan lebih pd yg nk masuk UKM. masa berhenti kali ke3, aku pn gatal tgn la tarik handbrake... selalu xtarik. ni saje je gatal org kate.. pastu lampu hijau, bedesup la aku pegi nye... terasala macam berat semacam je.. aku pn drivela xtoleh kiri kanan. sampai tempat perking, park mcm biasa. nk tark handbrake, rase2 handbrake dh terangkat dh.. rupa2nya aku xtarik handbrake.. mujur xde pape berlaku & jarak pon xjauh sgt...huhu.... lain kali igt ye, turunkan handbrake b4 jalan...

ok, tu cerita pertama.. ni cerita kedua pulak... ni dh sampai fakulti plak... tgk jam dh pukul9 pagi. ni la masanya untuk aku masukkan sampel... so tanpa lengah masa, aku pn naik la prepare pe yg patut... sampel 1, ok..CUN!... sampel 2, ok..CUN gak!... masuk ke 3 ni yg aku cuak. memang time aku subculture aritu agar agak cair sikit. bile aku sub tu abisla koyak agar tu... kurang agar kot masa aku buat tu.. so aku harap okla... then aku pon ambik cm biasa gune inoculum loop.. then sampel aku xley melekat plak... abis cair. dh mcm air susu dh.. hadoi!!....tension rasa!...igt nk abiskan run in this week gak.. nmpknye kena la buat agar balik.. haish!... spoilt betul!... pas2 aku pn turun bwh, tenangkn dr jap.. lepas kumpul segala kekuatan, aku pn naik balik korek2 kt fridge ape yg ade..(dh mcm nk memasak plak! :D) pas tu tgk2 ade la lebihan agar yg dlu2.. so aku ambik je mane2 yg agak masih ok, aku subculture lagi sampel ke 3 tu... adela dlm 5 agar plate. so kalau yg lain tu xidup, ade gak back up.. tp kalau semua xidup, berserah jela nmpknye... kenala buat agar lagi skali.... =(

ok, masuk cerita ke 3 plak... byk kan cerita aku? hehe... siap dh buat lab, dtg ab assistant suruh kemas lab sebab ada audit next week... sebab lab aku tu memang 'kemas giler'... hahaha.... so kemasla ape yg patut.. siap semua, aku turun then member ajak pegi lunch.. cm biasalah lunch kt kafe je... b4 makan aku nmpk org buat kuih ketayap... errrmmmmppphhh.. sedapnya..(berkata dlm hati). so siap mkn aku pn ajak member beli kuih ketayap tu... masuk je kafe tu, aku nmpk 1 binatang warna kelabu hitam carik mknn atas para... kusangkakan tupai rupanya tikus!!... besar plak tu. adela besar mcm tupai tu... bukan anak tupai ok!... pas2 abg kafe tu pn halau la tikus tu.. lari2 kecemplung dlm periuk.. terus dia bwk periuk tu ke blkg.. so aku ni dgn dh ambik plastiknya, terus keluar kafe. xjadi beli kuih maaa.....xselera terus.. skrg bila cerita balik pn rase xselera... so nasihat aku utk org yg berniaga ni, jagalah kebersihan kedai k.. tp kadang walaupun kedai tu bersih, binatang mcm tu tetap ada... utk pelanggan pulak, hati2 lah memilih tempat utk mkn. better masak sendiri kot.. hehe....

2 comments:

B on Khamis, April 21, 2011 10:27:00 PG berkata...

yuks...gelinye...besor no tikus mcm tupai..??eee....

ct hajar on Isnin, April 25, 2011 8:12:00 PG berkata...

iye raha....depan mate tgknye. huhu... drp nk beli kuih trus xjd.

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates