Khamis, April 07, 2011

DeHearty :)

Posted by ct hajar at 10:20 PG
ini ada 1 cerita... xtaula korg kenal x dgn group dehearty ni... diorg ni merupakan salah satu group nasyid. tp xla group nasyid lama2 dulu. salah sorg ahli group ni merupakan ex group inteam.. yg pemes dgn lagu kasih kekasih dulu tu.. aku suka gakla group dehearty ni. sebab lagu2 dia sedap2 gakla...
   berkenaan dgn group ni, aritu pkwe aku aka my cayang tu nyanyikan lagu group ni utk aku. hehe.... lagu WANITA masa tu dia nyanyikan utk aku.. ni salah satu petikan lagu tu...

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

menusuk x liriknya?.. bestkan?!.. ;)
pastu aku pn gedik2 la lagi suruh dia nyanyikan lagu PERMATA YANG DICARI plak.. dari artis yg sama la... DEHEARTY...macam best je kn org nyanyikan lagu utk kite... :D
kat bawah ni lirik lagu tu.. bajet cam aku ni pompuan melayu terakhir & solehah la??... hahaha... korg hayatilah lirik lagu ni..

Permata Yang Dicari

Album : Insan Istimewa
Munsyid : De Hearty
http://liriknasyid.com


Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

0 comments:

Catat Ulasan

 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates