Memaparkan catatan dengan label baby. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label baby. Papar semua catatan

Sabtu, Jun 22, 2013

welcome motherhood..

Posted by ct hajar at 6:57 PTG 0 comments
assalamualaikum...
dh berbulan2 xupdate blog ni. bersarang, bersemut, bekulat.. semuala yg ber..ber....hehe

alhamdulillah, 11 apr 2013 aku selamat melahirkan seorang putera ke dunia ini.
menambah khalifah ALLAH dan umat nabi Muhammad saw di muka bumi ini.
pengalaman bersalin xdela begitu seronok dan xla ngeri mana.. alhamdulillah semuanya selamat walaupun ada beberapa masalah pd baby.
1st time bersalin, xtau cmne nk meneran. xpayahla nk cerita terlalu detail. kalau boleh aku xnk igt semua detik tu. cukupla aku rasa sekali tu je... huhu... pendek kata baby aku hampir lemas & dimasukkan ke NICU, HSA JB. aku bersalin normal. masa lahir baby xmenangis & suhu bdn dia cecah 40 degree. so doctor terpaksa tidurkn dia & intubate. ini utk elakkan kekurangan oksigen ke otak. lepas lahir dia aktif sgt... lepas doctor cuba nangiskn dia. sbb tu doctor tidurkn dia utk dia berehat. xbg byk gerak spy oksigen lebih ke otak. masa tidurkn dia 2x dia doserang sawan. Doctor sahkan anak kami HIE stage 2 (xigt ape fullnye.. yg aku igt hypoxia). effectnya budak akan lembap. doctor kena monitor perkembangan dia cmne smpai umurnya 18 bulan. Allahuakhbar!!... begitu besar dugaan ALLAH buat kami pd masa tu. dlm fikirn aku anak aku antara hidup & mati je... bila teringat, aku akan menangis. emosi sgt xstabil masa tu. bygkn after lahirkn dia aku xsemmpat sentuh, cium dia apatah lagi bagi dia susu & peluk dia. aku sgt menunggu detik2 utk aku peluk cium & susukan dia. 4 hari dia di NICU, lepas tu dia turun ke wad bawah utk feeding teraphy. seminggu lebih jugak dia kat situ. lbh kurg 13 hari dia duduk kat wad after deliver. setiap hari kami suami isteri melawat dia. awal2 bila tgk dia tidur langsung xbuka mata & bergerak, luluh rasa hati. laju je air mata mengalir... begitula perassan seorang ibu. ALLAHUAKHBAR!... besar sungguh nikmatMU.
lepas dia discharge dr hospital, lega rasa. Alhamdulillah... sekarang ni makin aktif.

ni la putera hati kami: MUHAMMAD MUQRI HARRAZ, 6.25am 11 Apr 13, 2.65kg.
ummie & abhie loves u sayang!!...

Ahad, Disember 23, 2012

End of 2012

Posted by ct hajar at 9:49 PTG 0 comments
assalamualaikum....
hari ni 23hb disember 2012.
huh... kejap dh ujung thn. apa aku buat dlm setahun ni erk?
perubahan paling besar dlm hidup aku adalah transition to be a wife & a mommy to be next year.
alhamdulillah...
skrg ni baby dh msuk 5 months. semakin aktif!..
seaktif mommynye di tempat kerja. hik2...
citer tempat kerja, kerja memang menensionkan...
lately memang aku tension...
dgn aku pnye confirmation yg masih tertangguh sampai early february..huhu...
ikutkn hati & perasaan mau aku hantar surat resign.
bila fikir anak yg kt dlm ni buat aku fikir 10~100 kali...
semoga ada rezeki utk anak ini...
ya Allah, aku sygkn zuriatku ini, keluargaku yg baru dibina & suamiku yg selalu bagi dorongan.
Kau murahkanlah rezeki kami, rezekiku, rezeki anak-anakku, rezeki suamiku....
amin....
*tetibe kuar doa plak.. hehe....*
skrg ni rse down tu, memang down..
bila org kate kerja kita xok, rse cam apa fungsi aku????
aku sabarkn diri, cuba utk buat yg terbaik, buat apa yg dorg mahukan...
jujur, ikhlas aku kata, aku xde talented nk jg ENGINEER!!..
aku tak dilahirkan utk jadi ENGINEER!!...
apalah nk jadi dgn aku kan??...
dlm plan skrg ni nk gantung lg pengajian master aku...
sbbnye, dana xberapa nk ada.
lg 1, bln 2 register new sem, 2 bln lps tu, aku besalin...
abes pantang dlm bulan 6, bln 9 register lg...
byk nk kena pakai duit.
master, baby..huhu.....
so aku decide utk gantung lg, & register bln 9 nnt...
semoga ALLAH merahmati apa yg bakal aku buat ni...
permudahkanlah semuanya ya ALLAH...
amin....
kla, chau dulu...
new year ni plan nk g mkn angin kt PD.
oh ye, 28 ni bday abang...
apa adiah ye?... xpe, kita update nanti...
blah dulu...
Assalamualaikum...



Isnin, September 17, 2012

coretan dipetang isnin....

Posted by ct hajar at 6:10 PTG 0 comments
assalamualaikum......
hmmmm..... ape nk tulis erk?
dipetang yg mendung, duk umah sorg2, xde ape yg boleh dibuat...
so aku pn mlayanla selera yg xberapa nk ada ni...
dlm peti ada cendawan. so apa lagi, CENDAWAN GORENG laaa....
searchla serba sikit kt internet...
so lps solat, wat resepi sendiri..
ambik cendawan, tumbukkn bwg putih n garam, lumurkn...
then aku ambik telur ayam sebiji,  lumurkn.
then ambik tepung gandum n tepung jagung.. lbh kurg 2 sudu tepung gandum n 1 sudu tepung jagung. then ltkkn sikit serbjk kari.
pastu apalg, goreng laa!...
hasilnya... not bad. bolehla aku telan. cume kurg masin sket...
haritu aku msk termasin sket. mak aku ckp, anak laki...
aku suka je if dpt ank laki. memg tu yg ktorg nk. tp if pompuan, kami xtolak...
rezeki allah...
so far alhamdulillah.... baby sihat. lg 3 mggu nk abes trimester pertama.
selera msh cam dlu... xbyk ley msuk. nak2 nasi... hurm...
asalkn my baby sihat, alhamdulillah..
aritu check up. dh ade rupe baby dh. 20.4mm pjgnye. kecik je...
asalkn dia sihat n ckup sifat, aku syukur dh...
hope dia sihat sampai mggu 40.
alhamdulillah...
 ~wassalam~


Jumaat, Ogos 31, 2012

almost 2 months...

Posted by ct hajar at 2:15 PTG 0 comments
assalamualaikum....
alhamdulillah, sekarang almost 2 months my baby in my tummy..
hehe.... rezeki di bulan ramadhan agaknya..
ckp dgn hubby aritu kalau pregnant, memang adiah bufday la..
owh lupe.. dh 27 tahun dh 10 ogos yg lepas. huhu... kejap je dh tua..

doa aku,
semoga kami dapat anak yg soleh & solehah, cukup sifat, sihat tubuh badannya dan mendengar kata.
Ya Allah, peliharakanlah dia ya Allah....

 Ya Allah, peliharalah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawar-mu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkan ia daripada kandunganku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera. Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, Ya Allah, elokkanlah perangai (akhlak), fasihkanlah lidahnya dan perelokkanlah suaranya untuk membaca hadis dan al-quran dengan berkat Nabi Muhammad s.a.w".
amin ya rabbalalamin....



alhamdulillah, dlm mase dua bulan ni xde alah ape2..
just rasa nk muntah sikit2 je. tp kuar angin je kalau kuarkan...
cume aritu je muntah lps mkn KFC. haha...
anak ktorg xsuke KFC kot..
aku harap, anak yg bakal lahir nnt sama mcm masa aku mengandungkan dia. xbanyak ragam.... 
dan senang dibentuk...
anak ummi jadi anak yg baik ye...
ummi & abhi sayangkan baby.....
kita jumpe nnt ea sayang...
love u so much!!....

i love my family so much!

Selasa, Jun 05, 2012

rasa itu datang lagi..

Posted by ct hajar at 9:00 PTG 0 comments
assalamualaikum..
arini 5/6 dh... pantasnya masa berlalu...huhu
bermakna dh hampir 4 bulan aku mendirikn rumahtangga. chewah!!.. skema giler ayat.
hurmm.... malam ni saja isi mase lapang dgn online. dh lame xonline.. makin pening plak aku tgk internet ni.. semua nk dialih bahase ke english. langsung aku xpaham ayat tu..huhu... 
sambil2 online, tgkla fesbuk2 member yg sudah sebulan lebih aku tgglkn. tgk pict anak2 diorg.. comelnye!!..
tu la salah satu hobi aku bile on fb. tgk anak2 member, baby2.. cute sgt tgk diorg comel2.. dan mcm biasala, rasa nk baby. huhu..... tetbe rasa sedih. bile nk ada baby?? huhu.... abg xde plak kt sblh ni utk aku lepaskn perasaan.. so, blog nila 2nd choice aku. selalunya bila sedih abgla tmpt aku luahkn rasa. bile aku nangis je, dia mesti tanya kenapa? huhu... miss u!.. baru rase skrg ni cmne rasanya bila dh kawen. skrg ni bile xjumpe sehari memang rindu. eh, aku nk cite pasal baby ke pasal hubby?? wakaka.. layankan jela....

hurmm...ni nk cite ni.. aritu, hubby aku keje pg-mlm. biasa pg2 5.40pg dia dh bgn utk besiap. masuk shift kul7. so kena gerak b4 7 la kan? aku plak masuk kul8, balik 5.30 ptg. dia abes keje shift pg kul2, then masuk shift mlm kul9. so sempatla aku jumpe dia b4 dia g keje... selalunya shift mlm dia akn 3 mlm berturut. so hari tu keje aku byk plak.. xsempat nk siapkn by 5.30pm. so dgn kelam kabutnye kejar mase utk aku blk at least kul 7 ptg. sbb pg tu before g keje aku xjumpe dia. sbb dia balik kul7 pg, sampai dlm 7.20. aku plak by 7.15 dh kena gerak coz masuk kul8. terasala rindu gak pg tu bile mengenangkn mlm seterusnya pn tido sorg jugak.. so sempatla aku abeskn keje & balik kul7 ptg. sekali sampai rumah, abg dh ready kt meja mkn nk mkn. setia dia menunggu aku balik sbb nk mkn sama. terharu aku!... then dia ckp mlm tu dia xkeje sbb xbpe sihat..huhu.... kalaulah aku tau, aku balik 8.30 mlm. dpt gak ot rm8/jam. huhu.... sia2 je aku stay sampai kul7, gj same gak dia byr. hwa3.....

itulah ceritanya. bila dh kawen ni, kena fikir pasal org lain plak.. dulu pk diri sendr jerk!...pasal baby tu, apakan daya. kita hanya mampu berusaha je. selebihnya ALLAH yg menentukan.huhu.. seriously i'm really want a baby. tp org kata jgn terlalu berharap nanti xdapat. tp kdg bile tgk baby, rasa nk tu dtg dgn sendirinya... aku jugak xmenolak kalau ada rezeki. redha jela.. bak kata abg, ALLAH tahu segalanya. Dia ada perancangan yg lebih baik utk kita. ya ALLAH ya tuhanku, kau murahkanlah rezeki kami suami isteri. amin.....

~wassalam~
 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates