Isnin, November 21, 2011

From Korea with Love....

Posted by ct hajar at 8:59 PTG 0 comments
assalamualaikum....
aritu kan aku ada bagitau yang Mr Fiance aku pegi Korea kan?
tengokla ape yg dia belikn utk aku...












the cute fridge magnet..

a sentimental purse..
 AND...


the beautiful handbag..
terima kasih wahai kekasihku...
aku sayang kamu sepertimana engkau menyanyangiku...
semoga kasih antara kita terus kekal ke akhir hayat. 

amin....

~wassalam~

Isnin, November 14, 2011

serabut plus kelam kabut!!

Posted by ct hajar at 7:53 PTG 0 comments
salam...
hua hua hua dan hua lagi!!...
dh lame xupdate blog..
xde cite2 yg menarik la sayang..
uhuk!!
2,3 arini serabut rase fikiran ni..
banyak plak benda nk fikir...


wiken hari tu aku pegi Kemaman teman member ambik PAC (2nd interview utk PTD).
dlm mase yg same Mr F aku pegi Korea..
uhuk2.. sedey rase kena tgglkn kekasih hati selama 5 hari.
igt mula2 xdptla contact dia selama 5 ari tu..
tp rupa2nya, dptla dgr suara dia & balas msg.. 
kire xla rindu sgt.
tp rindu jugakla...mcm kena tinggalkn suami pn ade gak..
haha....kelakar bile igt... ^.^

ok, back to the real story....
lepas dia balik from Korea tu, dia bagtau yg abang dia dh booking dewan utk 25hb februari 2012.
suprise la jugak aku....
gembira pun ade gak...
tp lama kelamaan rase cam serabot plak!!...
byk benda xprepare lg dik oiii!!....
kalau dia dh booking 25hb, maknanya belah aku 19 hb la..
a week before belah dia...
tapi yang jadi the big problem nye....
4hb & 11hb tu ade wedding gak kt kampung aku.
satu lorong lg dgn aku...
so maksudnya 3 minggu straight wedding!!
utk pengetahuan, org kg aku tu cerewet!!
parents aku xkesah...
takot org rewang la penat kan...
3 mggu bturut...
tu aku cdgkn kt mak aku tnye dlu dorg sanggup x..
if xsanggup suh org lain msk kot..
tu jela back up plan...
hai!.. kelam kabut rase...

so far...
utk preparation wedding actually masih zero lg..
tp bridal kire dh dpt dh..
cume tggl baju je aku xsetelkn lg..
sbb takut xsempat nk siapkn bj baru, so aku plan nk amek je baju yg ade kt bridal..

baju nikah plan nk tempah dlm mggu ni...
kad kahwin rasenye dlm bln depan (kalau tarikh memang confirm!)
fotographer pn xcari lg..
goodies pn xde idea lagi...
utk barang hantaran, aku xcari lagi...
harap semuanya akan berjalan lancar..
& hope dlm 3 bulan ni dptla aku nk siapkn semuanya..
amin....

~wassalam~

Rabu, November 02, 2011

Gastrik, Pedih Hulu Hati??...

Posted by ct hajar at 6:04 PTG 0 comments
~salam~
2,3 arini (sejak isnin la), 
aku sakit dada mlm2 bila nk tido..
padahal dh lame dh aku sakit dada ni..sejak study lagi...haha
lately sebab aku puase. kekekeh...
saje je wat gempak.haha...
isnin mlm aritu dh rase dh mcm xbpe sedap perut tu..
tp aku wat bodo je..
so kul12 tido la cam biase...
sekali!!...kul3 tejaga terus xley tido daaa...huhu
pusing2 xdpt tido gak..
terasa sakit di bwh dada (tgh2 abdomen), & terasa sengal kt tulang belakang sampai xselesa bile baring.huhu
lastly, xdpt tahan telan jugakla ubat...time kul 4.30 pg..
pusing2 dah azan subuh plak...
terusla solat subuh...
igt esoknye if sakit lagi sampai siang memang niat xnk pose la..
bgn tido, alhamdulillah...xsakit dh...
so proceedla pose lg selasa tu..
sekali smlm, same gak.
terjaga kul 3 pg sakit bdn jugak..huhu
3.30 pg aku telan ubat...
pas subuh baru sakit tu kebah...

okay, ni ade sedikit info pasal gastrik & pedih hulu hati ni..


Simptom gastrik 

 * Kesakitan semakin berkurangan atau bertambah apabila makan. (ni xperasan pulak aku ade x..) 
 * Pedih pada ulu hati atau bahagian atas perut. (ada)
 * Terasa loya. (xde pon)
 * Berat badan turun. (makin naik adela) 
 * Terasa pedih, sakit seperti sengal atau lapar yang teruk pada perut antara satu hingga tiga jam selepas makan atau tengah malam. (pedih & sengal tu ade. lapar yg teruk tu xdela pulak!)
 * Najis kehitaman atau berdarah (menunjukkan ulser sudah berdarah). (kehitmn tu xde pon. bedarah tu kdg2 la)
 * Kerap sendawa. (adela jugak... tp aku tau aku ni byk angin. huhu)

so,  kire aku ni ade gastrik la ea? huhu..
tapi yg aku perasan, aku selalu sakit bile nk tido (mlm la..)
pas subuh, dh pagi okla....xrase sakit dh...
ade gak beritahu Mr. F..
dia suh g  hospital takut2 ade sakit lain...
tapi...cm menakutkn la pulak..huhu
so pasrah jela....ley ke??
kalau nk tau info lanjut ley click here

~wassalam~
  

Jumaat, Oktober 28, 2011

~26 okt 11~

Posted by ct hajar at 1:08 PTG 0 comments
assalam....
saje je nk wat entry arini.. xde pape pon.
hehe...
rabu aritu emak kpd member aku kembali ke rahmatullah...
innalillahiwainnailaihirajiun...
semoga mak dia tenang di sana dan di tempatkan di kalangan org yg solehah..
xsemena-mena kenangan 6 tahun lepas menjelma lagi...
aku turut berasa sedih.
teringat awal-awal pemergian arwah..
hidup ni terasa suram...
ke mana-mana teringat dia.
ke depan rumah, nmpak kasut dia. terasa dia ada di rumah...
masuk rumah, nmpk bilik dia... terfikir, bile bangah nk balik?..
kadang-kadang, terasa nk berborak dgn dia...
pernah aku mimpi, aku tnye kat dia: sakit x ko mati?..
tp, mungkinkah dia dpt jwb semua soalan tu??
pernah jugak mimpi dia peluk kt leher ni...
memang betul2 terasa ade yg memeluk di situ...
katanya masa tu: 'aku syg korg semua...'
aku tersedar, rupa2nya tu semua mimpi...
meraung aku masa tu... time tu dlm pkul2-3 pg...
tp tula..kite terpaksa redha..

xkire betapa syg kite pd seseorang, semua tu xley jadi penghalang kalau malaikat sudah menjemput pulang...
terasa insaf seketika bila pergi ke kubur sewaktu pengebumian arwah mak member tersebut...

ya Allah, 
byknye dosa aku...
xdpt bygkan cmne bile kita pulak di jemput pulang...
tinggal di kubur yg gelap sendirian..
cuma amalan yg di bawa.
tapi, byk ke amalan aku???...
di soal oleh malaikat...
time tu xde talian hayat..
boleh ke kite mnjawab..

ya ALAH
 semoga kau permudahkan semuanya...
matikanla aku dlm keadaan beriman ya ALLAH..
kuatkanlah iman ku ini...
dan pimpinlah aku ke jalan Mu ya ALLAH, jalan yg diredhai..
bukan jalan org yg sesat.
amin..ya rabbal alamin...

p/s: kita di galakkan utk mengingati mati.. mengingati mati juga dpt pahala....i'allah....

~wassalam~

Selasa, Oktober 25, 2011

Luahan Rasa

Posted by ct hajar at 10:06 PG 0 comments
memang betul, 
bukan senang nk puaskan hati org lain...
at least, jagalah hati org kan....
aku rasa aku dh cube utk jaga hati dia.
tapi, kenapa dia mcm xde deria nk jaga hati org..
kadang2 walaupun benda kecik, kalau dh selalu buat, kite yg mengadap ni rasa terbakar jugak kan?
betul jugak org kate...
bile jauh bau harum je....
bile dh dekat, bau taik!...
huhu...
bile dh rapat, mcm2 perangai yg kite xsuke akan kuar...
tp setiap org ade perangai masing2...
aku pn may b ade perangai xbaik yg aku selalu buat...
semoga ALLAh ampunkan dosa aku & dosa org2 disekelilingku...
& semoga juga aku dpt menjaga hati org2 disekelilingku...
igt hajar tagline ko: 
Biar org buat kat kita, jgn kita buat kat org...
yeah!... I remember that.. 
^__^
~wassalam~

Sabtu, Oktober 15, 2011

Ini Kisah Semalam....

Posted by ct hajar at 11:43 PG 0 comments
sedih je tgk baby ni kan?...
itulah yg aku rasa semalam..
hukhuk!...
kamis aritu Mr F aku dtg.
semalam dia balik ke JB.
uwargghhh...kejap je jumpe..
selalu aku xrase sedih sgt bile bepisah dgn dia.
tapi semalam rasa sedih pulak..
1st, sebab dia naik bas xsalam aku pun. selalu dia salam...
tertunggu2 jugak kot2 dia turun @pun tgk kat tgkap. tapi....TAK!...:'(
2nd, of cos la sebab status dh betukarkn?..dulu pakwe, sekarang Tunang!..
terasa rindu pulak bile berjauhan. ahaks!.. 
sori ye, mode jiwang pagi2 ni...
aish!...pergila wahai kesedihan, datanglah kegembiraan..

hurmm...cite benda sedih ni, ade lg benda sedih dlm hidup aku.
semuanya gara-gara TAK DAPAT GAJI!..
aish..duit semakin menipis
kereta utk bulan 10 xbebayar lagi...
sewa rumah last month xbayar gak..
bill tepon semakin meningkat..
bill broadband bile nk bayar?...
perut mintak gak diisi..
minyak kete pon nk jugak..kete pn dh mcm ley bwk g noreh...
aish!....duit, duit....
cepatla setel semua ni....

so hajar, cepat2 la abeskn master ye!..
cepat2 cari kerja...
then boley la kawen...xyah dh nk rindu2 sgt org tue...kekekekeh....

for my abang,
i love you so much!..
thanks cos give me your support & always by my side when i need u.
mmuuuaaahh!!...

oopss!!..18 ke??..
sori, tertukar plak....okla, ni umum ok!...hak2..

kla, tata titi tutuuu....
~wassalam~

Selasa, Oktober 04, 2011

enter to the 3rd stage: engage!..

Posted by ct hajar at 8:42 PTG 2 comments
assalamualaikum...ellooppp..hye2..
kabare? aku ora waras..huhu..
cecema sikit. 
balik dr kg after tunang terus sakit tekak & skrg ni sesema..huhu...
terus terang jela aku dh tunang skrg ni. hehe..
xyah sorok2 dh. haha...
so far, ahamdulillah...
semakin hari, semakin sayang!...
hahahaha...nk ayat jiwang karat jugak kan..asyik raha je bg ayat jiwang. hahaha..
tema aku wat utk tunang ni adalah dark purple...
cantekla jugak.. kire terlaksana lah impian aku utk wat purple time tunang.
mula2, nk purple, pas2 member suggest turqoise..
sbb tgk bj turqoise tu cantek.
pk, pnye pk..nk wat turqoise. aku pn xbyk bj turqoise..
sekali pegi beli baju, turqoise xde saiz la pulak!!...
pas2, beli la jugak dark purple.
memang dh jodohla dark purple tu..
nk purple cair, aku byk dh baju kaler camtu. dark purple xde lg..
so..PROCEED!!....'dark purple'
utk andam pulak, aku amek bridal sengkang (area tmpt aku)..
suggested by my sis's fren...
bridal ni mak nyah...
tp aku mntk mak andam.. dh mak tu, pompuan la kan.. bukan mak nyah!..
andam tu org sg. abong...dia freelance je..tp okla solekan dia...
puas hati!!...
oklah, ckp byk pn xgune..tembak pon xkena..
so layan pict tunang aku ni!...
ade org tu sebok sgt nk tengok kan? hahahaha....
2x tembak dh org tu kena.. kekekeh

antara hantaran favourite aku..hehe
pembikinan sireh junjung..pakai kain batik di situ ye!..
tadaa!!!...hasilnye..=) *kreatif jugak aku erk?*
semua hantaran....yg gabus tu, xwat lg sireh junjung..
dgn sireh junjung.. tp xnmpk pulak..kt ujong sane..hehe
busana muslimah..sori ye, ade towel. dia nk interprem jugak..maafkanla ia..huhu
in progress....
siap!!...
with mother in law to be...

candid!..
bajet malu..
lovely mom...org plg hepi...

upacara sarung cincin

epi dpt 2 cincin emas  =)

hantaran from him

*=)*

antara rakan yg hadir...
okaylah..tu je..
mode: tunangan org dah...
~wassalam~

Isnin, September 26, 2011

menanti penuh debaran..

Posted by ct hajar at 11:14 PG 2 comments
assalamualaikum.. haip!..
dua tiga hari ni aku rasa xbape sedap hati. huhu...
ni semua gara-gara xberfikir dgn panjang.huhu...
camne nk ilangkan rasa xsedap ati tu erk?
sekarang ni perasaan bercampur baur..
xsedap hati plus berdebar-debar menunggu saat itu.
saat diri disunting utk dijadikn suri kepada si dia...
berdebar juga utk memasuki alam baru dan keluarga baru.
keluarga baru yang mungkin mempunyai bermacam ragam...
semoga semuanya dipermudahkan...
itu je doa aku kepada allah..
utk si dia, akan ku balas semua apa yg telah dia korbankn utk aku...
i'allah....
so setakat ni alhamdulillah lbh kurang 80% settle..
andam pon dh dapat.
rm150 cajnye.
hope ok la solekannya...
aku harap majlis tu nanti berjalan dgn lancar. amin.......

Ahad, September 18, 2011

intai-intai persiapan pertunangan

Posted by ct hajar at 3:29 PTG 0 comments
assalamualaikum...hehe...
entry kali ni nk cite pasal persiapan pertunangan.
so far, hampir half dah setel. 
tinggal sikit2 je lagi...
aku wat simple2 je pertunangan aku.
seadanya...
lagipun banyak benda yang jadi..
plan awal nk tunang raya haji (10 zulhijjah ni)..
tup2 parents si dia dpt panggilan haji.
so terpaksa diawalkan.
mungkin 1 @ 2 hb oktober ni..
kira awal sebulan la dr plan asal..

ok, kite review check list...
  • baju tunang : settel!
  • andam & aksesori (aziesha bridal): settel!
  • bekas hantaran: settel!
  • barang hantaran (baju+kain pelikat, tuala, buah, sireh junjung, coklat)-tuala: settel!
  • doorgift (tugas mak): settel!
 so skrg ni tinggal nk carik barang hantaran - kain pasang, kain pelikat.
buah & coklat cari dh dekat2 nanti...
lagi ape erk?..
hurmmm..rasa dh cukup dh tu...
aku wat simple2 je..3 balas 5 je...
hope everything akan berjalan lancar..
next entry cite pasal majlis pulak..
daaaa....see u ols next time!...

Jumaat, September 09, 2011

hari raya & 2nd stage...

Posted by ct hajar at 10:19 PTG 0 comments
hehehe......
i wish!...
cmne semua raye tahun ni? seronok??...
aku & family sambut aidilfitri biasa je...
besederhana org kate.
alhamdulillah..thn ni ade la baju baru...
thn ni raye ke 7 tanpa bangah.. rindu la jugak bile terigt..
selalu pagi2 raya, ktorg ni la adik beradik perempuan dia yg kena kerah utk iron baju dia..
biasenye aku ngan along.
sekarang ni xde dh dgr suara dia.
rindu.....
rindu nk berkumpul balik sekeluarga tanpa ada kurang sorang pon..
tapi itu mustahil!...
terigt suatu mase dlu, bilik dia di tukar langsir baru..
dia kate 'bilik pengantin'. tersenyum sendiri raye aritu bile aku igt kata2 dia...
raya yg dulu jugak (raya terakhir dia aku rasa)..
tgn dia ade kudis2 sikit..
pas2 dia cakap luka2 nnt lama2 modar (bhse jawe, bhasa melayu maknanya mati)..
aku igt tu satu gurauan je..
rupanya menjadi kenyataan..
raye ni aku lambat ziarah dia.
ptg jumaat baru aku g ziarah dia.
kesian dia....semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat & ditempatkan dikalangan org yg soleh.. amin....
hurmmm..raye ni jugak, kami dh move to the 2nd stage...
hari ahad bersamaan 6 syawal..
parents dia dtg.
aku igt just beraya je...
rupenya merisik sekali..
alhamdulillah...hehe....
utk next stage, raye aji nnt....
so skrg ni sibuk memikirkan tema & brg2 yg diperlukan..
semoga semuanya berjalan lancar tanpa apa2 yg x diingini berlaku..
amin...

Ahad, Ogos 28, 2011

28hb 8

Posted by ct hajar at 10:42 PG 0 comments
28hb 8..
tgk cume satu tarikh biase je kan?
tp bagi aku, ade makna tersirat & hikmah disebalik tarikh tu...
28hb tu adalah tarikh birthday pakwe aku.
bulan 8 pulak, bulan kelahiran aku..
28hb 8 2008 tarikh ktorg declare..
3,4 hari lepas ktorg misscommunication dan menyebabkan aku membuat keputusan utk tinggalkn dia wpun ktorg dah merancang utk berkahwin.
tapi semua tu kuasa ALLAH..
kita hanya mampu merancang.
setelah 3 tahun ktorg bermadu kasih, tiba2 mcm ni jadinya....
pada bulan 8 jugak berlakunya...
dlm masa 3,4 hari tula dia xputus2 msg aku.
memujuk aku utk kembali padanya..
aku xtau ape yg aku rasa.
slps aku memutuskn semua tu, aku langsung xde rasa rindu..
sedih tu memang ade.
tapi seketika cuma..
hari ni, 3rd anniversary ktorg...
mlm td mcm biase, aku luahkn ape yg terbuku...
aku xtau knape aku asyik meluahkn je...
kesian jugak pd dia
terpaksa terima hinaan dr aku...
mungkin aku nk yg terbaik dr dia seandainya kami ade jodoh di masa akan datang nanti.
aku harap dia berubah..
tgh bermesej dgn dia, dia mengadu sakit dada..
sungguh aku tidak sanggup kehilangan dia.
seandainya dia pergi, aku akan rasa bersalah..
so mlm td, aku semakin menerima dia kembali..
aku xtau apakah keputusan ini betul atau tidak...
semoga ALLAH tunjukkan jalan pada aku.
aku hanya mampu berdoa dan redha...
tarikh hari ni, mungkin tarikh yg mempunyai rahsia sndr buat kami.
semoga ALLAH merestui hubungan kami ni..
amin....

Isnin, Ogos 15, 2011

Kenangan Lalu....

Posted by ct hajar at 1:15 PTG 4 comments
assalamualaikum....
hari ni 15 ramadhan 1432H, bersamaan 15 Ogos 2011.
sekejap dh stgh bulan berpuasa. 
alhamdulillah....
5 hari yg lepas, semua tahu..
my birthday.
hehe..alhamdulillah, masih diberikan nafas utk terus hidup di bumi allah..
semoga segala oksigen yg diberikan dapat digunakan utk berbakti kepada Allah & terus diberikan kesihatan yg berterusan serta keimanan yg berkekalan kpd ALLAH swt. 
amin....

sebenarnya, bukan ni yg aku nk cerita.
ni pasal kenangan lalu...hehe...
hari tu balik ke kampung, drive sorg2..
tetiba fikiran ni melayang,
terkenangkan kisah lalu...
kisah yg berlaku pada bulan ramadhan pada tahun 2008..
bermakna, sudah 3 tahun berlaku..
masa tu, aku final year dlm pengajian ijazah sarjana muda...
pada masa tu, aku nk pulang ke kampung berpuasa & berbuka bersama keluarga..
dtg seorg sahabat, yg kebetulan ingin pulang ke Batu Pahat atas urusannya,
mempelawa aku utk pulang bersamanya..
pada mulanya, aku menolak ajakan dia kerana aku rasa tidak begitu manis memandangkan dia pon seorg lelaki..
pada mulanya, aku anggap semua tu x serius.
tapi, ianya serius bagi dia.
atas pujukan & desakan dari kawan2, aku pun terima ajakan dia.
habis kelas pada hari jumaat tersebut, dia sms aku mengatakan dia akan gerak selepas solat jumaat.
habis solat jumaat, dia ambil aku di kolej..
so, ktorg pun gerak menuju ke selatan tanah air...
itulah kali pertama aku duduk sekereta bersama lelaki yang aku admire selama hampir 2 jam.
xbanyak yg dibualkan.. lbh byk melayan perasaan masing2...
sekarang ni, setelah hampir 3 tahun berlalu..
semua tu cuma tinggal kenangan..
sekarang masing-masing ada kehidupan masing-masing...
semoga dia bahagia dgn kehidupan yg dia bina...
& aku pun bahagia dgn kehidupan aku jugak...
alhamdulillah....

Rabu, Ogos 03, 2011

Owh...Mmmmm....Ggggggg!!.....

Posted by ct hajar at 10:37 PG 0 comments
Owh My Gucci!!..
begitu pantas masa berlalu.
dh la HAJAR..sedarla..
ko tuh dah tue!..
eh, tue ke aku??
mude lagi la.. baru nak 26. kekekekeh...
sudahla..jangan nk perasan. sedar2 la driri tu sikit..
umur semakin meningkat..
apa yg ko dapat?. apa yg ko ada?..
huhu...yela..
aku sedar, aku nk masuk 26 dh...
tapi, tua ke??
xla tua sangat ooowk?
hurmm... okeh fine!
aku sedar dlm usia aku yg bakal menjangkau 26 ni, aku xpunye apa..
xpunya harta berjuta. hwa3...
tapi aku punya kasih sayang. hahahaha... perasan lagi!..
apa yg aku ade?..
aku ade kereta (myvi je!..)
aku ade mak bapak & adik beradik yg masih ambik berat & sayang kat aku.. 
sayang ke??..sayang kot..hehe..
aku ade pakwe.. 
ko ade, ko ade?..haha....
pakwe aku pon sayang aku ape!. kekekekeh...

syukur ALHAMDULILLAH...
seminggu lagi @ 7 hari lagi nk masuk 26 dah..
alhamdulillah masih bernafas di bumi allah ni..
tahun ni jugak lain drp tahun sebelumnya..
sambut birthday dlm bulan ramadhan.. alhamdulillah...
bersyukur ke hadrat Ilahi....

mode: dh nak masuk 26...umur hanyalah satu angka..=)

Sabtu, Julai 30, 2011

Friendship 4ever!!...

Posted by ct hajar at 4:06 PTG 0 comments
Friendship......
org melayu kata
persahabatan....
nampak macam simple, remeh & temeh..
tp bile kita dh rapat dgn seseorg,
atau berkawan lebih rapat dgn seseorang,
baru kita tahu apa erti persahabatan tu.
masa bersama amat seronok. 
semua dikongsi bersama.
suka, duka, menangis & ketawa.
bila berjauhan, berpisah..
terasa kehilangan.
tiada lagi gurau senda, keluh resah..
lumrah kehidupan.
ada pertemuan, ada perpisahan..
setiap pertemuan akan diakhiri dengan perpisahan....
hanya doa yg dapat di iringkan. 
semoga dia sentiasa gembira dgn kehidupan yg bakal ditempuhi...
all the best my friend!!...
to Wah Keng Sern @  Ger Wah,
we will miss u..
friendship forever & do not forget us...
keep in touch my dear friend!!...
fun for peace... ^_^ Y

our last day together...

our again...can't see sadness in our heart.


Isnin, Julai 25, 2011

walk of life

Posted by ct hajar at 1:53 PTG 0 comments
okeh, arini aku nk cite benda lain. jauh dr kisah sedih, suka duka aku tu...kite lupekan je soal tu dlu k!... arini aku nk citer benda last week. hehe... dh lame pon. dh jadi sejarah dh..haha... whutever la kan!... as long as aku nk share, korg bace jela ea..hehe

ok, mula!!....
tgk tajuk dh tau.. 
'JACOB Walk of Life'
23 Julai 2011
Taman Botani, Shah Alam ataupun dikenali dgn Bukit Cerakah.

program ni start pukul 8.30 pg.
registration pukul 6.30 -7.00 pg.
memandangkan ktorg gerak dr bangi & mengambil masa lebih kurang sejam, so ktorg gerak pukul 5.15pg.
so early is it??... 
begitu semangat ktorg semua.
ni sebab mengambil kira faktor nk solat subuh semua...
antara yg join: aku, sal, masni, kak zimah & her family (tp kak zimah je yg join program, yg lain cheer leader je), keng sern & his friends..
so ktorg sampai hampir pukul 7 gakla... 
after register & dpt baju, ktorg gerak ke padang utk breakfast...
makan biskut je pon..nama pon jacob walk of life kan?!.. kekekeh....
lepas acara pembukaan, ktorg pon dilepaskan utk berjalan sejauh 6km kat taman botani tu. tp ktorg rasa cam lebih 6km jerk!!..huhu...
penatla jugak berjalan. dh lame x exercise. haha....
tp seronok jugak, dpt tgk keindahan & udara yg nyaman di pagi hari.
lg satu seronok dpt jumpa Fafau. hehe.. dia duta utk program ni... 
so, berbaloi jugakla bangun seawal 4.30 am. 1st time tu bgn seawal tu.... 
tapi kan, sebenarnya aku xdpt tido mlm tu. xtau kenapa. bukan excited nk g walk of life tu...huhu

after registration.. gelap lg kn??

we!!... 
selepas 2 jam ktorg berjalan, ktorg sampai ke garisan penamat. alhamdulillah...
berjaya jugak ktorg habeskan. penat ooo!!...
lepas tu kena beratur ambik goodies.
time tu, masyaALLAH, tuhan je yg tau..
dhla panas terik, beratur panjang plak tu!... memang sumpah seranah jela...
dh amek goodies tu, time nk balik pulak..
jem!!!....
memang giler pnye jem nk kuar dr taman botani tu...hwa3....
tp akhirnye, bejaya jugak keluar. haha...
lepas tu ktorg pegila cari makan.
susah jugak nk cari mkn kat Shah Alam ni...
nak2 waktu tghri hari minggu..
memang kbykan kedai tutup...
last2 ktorg makan dgn kafe waikiki kat plaza alam sentral..
tu pn after jln kat PKNS & SACC mall...huhu...
dh lapo, bedal jela!!...
lepas tu jln2 kt SACC tu jap, cr barang sket. tp xjmpe pon brg yg ktorg cari..
lepas tu, trus la balik ke bangi...
sampai rumah lbh kurang 3.30 ptg. penat gilerr!!!....
kalau korg nk tau kan. ktorg bejalan kt SACC, PKNS & plaza alam sentral tu pakai baju jacob tu je..haha...
dgn sluar sukannye..giler slumberr!!!.. ^__<

dipertengahan perjalanan

beratur nk amek goodies..

dgn fafau..

yeah!...kami dh selamat sampai..
ok, see u ols later ok!!...

~wassalam~

Sabtu, Julai 23, 2011

hanya tuhan yang tahu

Posted by ct hajar at 12:33 PTG 2 comments
Kadang-kadang...
aku rase aku xpernah rasa bahagia..betul ke???
atau pun aku yang tak bersyukur??...
hurmmmm.....semua tu kerja ALLAH..
semalam....
aku menangis lagi. huhu...
sedih bile mengenangkan perjalanan hidup yang asyik penuh onak & duri.
betul la, semua tu ketentuan ALLAH..
ALLAH takkan menguji hambanya kalau DIA tahu hambanya cukup kuat utk melaluinya..
tapi...
hidup kita, kita yang kena rancang
selebihnya, kita serahkan pada yang ESA.
ALLAH takkan mengubah nasib sesuatu kaum kalau kaum itu sendiri tidak mengubah nasib hidupnya.
begitu juga kita..
kalau kita xberusaha untuk mengecapi kebahagiaan, kita xkan capai kebahagiaan itu.
tapi.....
aku dah cuba utk hidup bahagia...
masih juga aku berduka..
mungkinkah ada duka dalam kebahagiaan??...

kebelakangan ni...
hubungan aku dgn dia semakin jauh..
bersama-sama dgn jarak yg terpisah..huhu...
panggilan-panggilan aku jrg mendapat sambutan... 
boleh dikatakan satu yg terjawab dlm 10 panggilan..
begitu juga dgn mesej yg dihantar. langsung tak dibalas.
apakah salahnya?..dimanakah silapnya??..
aku semakin keliru.
dia rasa ke ape yg aku rasa?..
kalau dia rasa, kenapa buat aku macam ni!
bersabarla wahai hati & perasaan..
semoga ada hikmah semua tu..
kita xtahu apa yg tersirat dlm yg tersurat.
hanya ALLAH yang tahu semuanya..
Ya ALLAH, kuatkanla semangatku & teguhkanla imanku terhadapMU dalam menempuh ujianMU ini ya ALLAH..
AMIN...

Rabu, Julai 20, 2011

tension...

Posted by ct hajar at 3:26 PTG 2 comments
huhu.. 2,3 hari ni aku stress sgt2. stress dgn keadaan. terasa mcm tersepit pon ye jugak!!... aku xtau ape yg perlu aku buat. aku nk buat istikharah. tapi..... keadaan x mengizinkan.
semalam aku sangat serabut & kusut. really2 need someone. especially someone that i love very much!.. last day, i got some news that make me so sad. what can i do???...im not strong enough for all this. ya ALLAH, please help me...
TODAY, again..i got a bad news. huhu....bulan ni xrenew contract. so...xdapatla gaji utk julai ni..huhu.... terasa bagai sudah jatuh ditimpa tangga. so malang!..huhu....
so sekarang ni hanya mampu berdoa semoga semuanya kembali pulih..untuk perkara yg perlu aku serahkan kepada yang Esa, akan ku serahkan kepadaNYA.. hope everything will be better & i make a good decision. kalau memang dia bukan tercipta utkku, aku REDHA....

Jumaat, Julai 15, 2011

Kek, Futsal & Makan!....

Posted by ct hajar at 12:44 PTG 0 comments
fuhhhh!!!....tgk tajuk dh mcm menggemukkan je kan? memang pon!!...huhu...minggu ni adalah minggu makan2 buat aku & kawan2.. haha...dlm kekurangan duit, makan tetap makan!.. cmne nk kurus ni??? huhuhuhuhuhuhu....okla, sbnrnye aritu celebrate bday lyla & adik aku. bday adik aku 10hb lepas. saje la belikan dia kek since dia pon ade kt kampung time aku balik haritu... then, balik ke bangi ni hari isnin. hari isnin bday lyla pulak..11 julai. so mkn kek jela aku kan... after makan kek tu ktorg main futsal. member aku la yg ajak.. adela dlm 7 org yg main...seronok jugakla keluar peluh kan.. tapi penat sikitla.. asyik ketawa je. biase la org perempuan!!...hehe....
ni kek utk adeq...choc cake with blueberry

ni pulak kek utk lyla..yummy ^__^
ni pulak aksi bermain futsal...pro kan? haha
ok, habes utk sampai 11hb.. lepas tu, 13hb pulak kak ct belanja kami makan2.. memang dia dh lame janji dh nk belanja ktorg. so after bncg pnye bncg, ktorg pilih makan kat "CHOP & STEAK".. restoran ni kat seri serdang... kalau kite dari bangi ni ikut je jln nk ke Mines tu.. tp ambik susur kiri ke UPM tu.. then terus je lalu sebelah PLUS highway tu... then before roundabout ade Perodua & Beryl's.. chop & steak ni sebelah kiri je.. perudua & beryl's tu sblh kanan. restoran ni betul2 mengadap roundabout... okla makanan kat sini.. lebih kpd western food.. sesapa yg teringin nk mkn western & nk try, bolehla dtg... mknn pon boleh dikatakan murah & berpatutanla harganya..antara hidangan yg ktorg order, grill chicken chop (aku pnye), black pepper steak (sal pnye), chicken merryland (aidil), chicken golden blue (k siti, masni & keng sern pnye)... en nazir plak pilik nasi moroco... hehe.....side order ktorg mushroom soup & spaghetti. banyaknye makan?!!... tau xpe!.. haha.... then after that, ktorg celebrate belated bday kak siti & en nazir skali. bday diorg bulan 6 hari tu.. & sekali gak dgn mummy & daddy to be.. congrats for both of them!.. & thanks belanja kami!.. hehe...
ni la restoran yg diperkatakan ;)
a cake for them!

 
so sweet!!....
my grill chicken.. hehe

Rabu, Julai 06, 2011

Do It Yourself..

Posted by ct hajar at 1:04 PTG 0 comments
ellopppp!!!..assalamualaikum...hehe
saje je tulis arini kbetulan kbuhsanan yg amat ni. kat dlm lab ni tinggal aku ngan member aku sorg tu je. yg lain bz dgn hal msg2 & ade jugak yg xdtg.huhu....
so, saje jela nk update kt blog ni..ni pasal DIY. saje je dh bosan2, tgkla DIY kt internet ni. nsb baikla skrg mudah. semua di hujung jari. adela tgk org DIY veil dorg. ha la...ni utk wedding la kan. pas survey2 tgk mcm senang je utk buat sendr. hehe... nk try jugakla... dlm mase sama, ley cut budget. ye x?.. then dpt la jugak kala veil yg kite nk... aku plan nk wat utk nikah nnt. aku nk combinekn kala silver/ kelabu yg cair2 sket dgn pink. mcm sweet je kala tu kan?!.... leyla sama kala veil dgn baju nnt. hehe.....
tu 1, lg satu DIY bunga telur. pon mcm nk wat sndr gak...tp semua nk wat, ada masa ke??? huhu..insyaALLAH...:)

Ahad, Julai 03, 2011

NeXt sTep???

Posted by ct hajar at 6:37 PTG 0 comments
haha....next step ape yerk? next step moving forward kot. hehe....actually, aritu aku ade ckp aku blk kampung wiken aritu kan... so ini la cite nye...ceritanya, cyg aku dtg rumah.. Bukan Merisik ye!!... jln2, makan durian & sekali gus merapatkan ukhwah...alhamdulillah everything ok. xde masalah... cuma nk cite jela pengalaman aku. hehe... mase tunggu ketibaan diorg, seram sejuk aku jadinya.. huhu...memang sejuk la tgn ni. salam tgn bakal mak mertua dgn tgn sejuk. hoho.... aku xbyk ckp jugakla time dorg ade tu. tp betterla drp 1st time jmpa dlu. langsung xbukak mulut kot.....kesimpulannya, semuanya berjalan lancar & family dia ley terima aku & family aku seadanya. alhamdulillah....next step???..TUNGGGUUU!!....:)

ha..ni ade lg 1 cerita. hehe....lepas dia dtg rumah aku hari tu, selasa tu dia dtg jumpe aku...dia dtg sini selasa, balik sane jumaat ptg. kul3 bas dia...hepila jugak dpt jumpe lg org tsyg..& sedih jugak bila dia balik. huhu....
 

Life's Journey Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates